hoe zit dat nou eigenlijk?

A

Anoniem

Guest
Hallo, ik ben mama van 2 kindjes, en 14 weken in verwachting van ons derde kindje. Nou heb ik vandaag een controle gehad bij mijn verloskundige, en die begin ineens over de plaats van bevalling. ok. Eerder ben ik twee keer thuis bevallen. De zwangerschappenwaren perfect, en de bevallingen ook. Alleen woog ons dochtertje 4230 gram, en dit is nu voor haar een rede om naar hetziekenhuis te gaan, maar dat wil ik helemaal niet.De grens voor suikeronderzoek bij de kleine ligt bij 4250 gram. Wat moet ik hier nu eigenlijk mee. Ikzelf zit niet in een risico groep, en het zit ook niet in de familie. Het geeft me zo'n onprettig gevoel. Zelf dacht ik tot vanmorgen, dat een derde zwangerschap er gewoon weer bij hoorde, en nu is het net of alles veel strenger is. Terwijl er gewoon niks mis is gegaande vorige keren. Wie heeft er raad voor mij, ik weet het even niet meer.  

Hallo,

Ik neem aan dat je niet verplicht bent om in het ziekenhuis te bevallen anders hadden ze je dat wel gelijk gezegd. Misschien dat ze het je wel aanraden. Ik zou als ik heel graag thuis zou willen bevallen toch bespreken of het mogelijk is om thuis te bevallen. Zeker als de eerste 2 bevallingen zo goed waren verlopen.

Het is mogelijk om in het laatste stadium een echo te laten maken, die ongeveer zegt wat het gewicht is van het kindje. Mocht het zo zijn dat het een flink kind is kun je altijd nog beslissen om in het ziekenhuis te bevallen.

Misschien gaat het niet om het gewicht maar ik neem aan op de manier waarop je het uitlegd dat het om het gewicht ging??

Het is nog vroeg om te moeten beslissen dus ik zou er nog eens rustig met haar over praten.

Groeten Nova

hi mama van nog 2 en bijna 3,

volgens mij moet je gewoon zeggen waar jij je goed bij voelt. vooral omdat je al twee zwangerschappen hebt uitgedragen en lieve kinderen gekregen weet je wat je wel en niet wilt toch?
volgens mijn man (die heeft al 6 kinderen en dit is mijn eerste) zijn allerlei voorschriften aangescherpt en dat is niet altijd in het voordeel van de a.s. moeder maar om risico's te vermijden en de aansprakelijkheid van de gezondheidszorg te verlagen.
heel veel sterkte met eigenwijs zijn.

gjes Miep36

Terug
Bovenaan