Hoe zit dat nou ongeveer??

A

Anoniem

Guest
Hallo mama's,

Hier even een maandelijks vraagje.
Ik geef nog steeds bv en mijn zoontje is inmiddels 7 maanden. Hij krijgt nog 3 bv voedingen.
Ik ben vorige maand voor het eerst ongesteld geworden. Had trouwens nergens last van, het was alleen iets langer dan voor mijn zwangerschap.
Maar nu laat de volgende menstruatie wel erg lang op zich wachten.  Is dat normaal, voor zover je er enigsins een pijl op kan trekken??!!!
Of kan het nu toch nog weer even wegblijven door de borstvoeding?

Alvast bedankt,

Groetjes Suus

Hoi,

Zolang je borstvoeding geeft kan het inderdaad zijn dat je menstruatie nu ineens weer wegblijft.
Ik moet zeggen dat ik na mijn eerste menstruatie (ik geef geen borstvoeding) het daarna ook iets langer duurde voordat de volgende kwam.
Ik slik alweer de pil, maar er is nog geen touw aan vast te knopen. Ik hoor op maandag ongi te worden (voor de zwangerschap werd ik het altijd de zelfde dag, dezelfde tijd!)
Nu soms op zondag ochtend of avond, of ineens pas dinsdagavond. Dan weer 2 dagen en de keer erop weer 5. Dus ook al slik ik de pil, er zit nog geen regelmaat in.
Succes ermee

Liefs Reneke

Hoi,

Ook bij mij is het nog niet helemaal regelmatig, mijn zoontje is nu 10mnd hij krijgt nog 3-4 x bv en ik ben aan de pil voor bv.
Het aantal dagen verschilt ook per keer, zolang er geen reden is om te denken dat je zwanger zou kunnen zijn maakt dit niks uit! Het is alleen wat lastig,, wanneer komt het!

Gr Mj

Ik werd, zonder borstvoeding te geven, pas na 5 maanden voor het eerst ongesteld. De periode tussen twee menstruaties is nu nog steeds langer dan voor de zwangerschap, bevalling was 8 maanden geleden.

Terug
Bovenaan