hoe zit dat nou werkelijk echt?

De een zegt van wel en de ander van niet!
Hoe zit het nou werkelijk?

Heb 12 december een curretage gehad,
afgelopen woensdag moest ik trug voor controle en bleek dat er nog een restje achter gebleven was. Erg vervelend!

Ik denk dat dat restje er nu bijna uit is, aangezien mijn vloeien bijna weg is.

Moet ik nou wachten tot ik weer ongesteld ben geweest om opnieuw te proberen zwanger te raken? Of kunnen we als het vloeien over is er weer gelijk tegen aan?
De een zegt van wel en de ander zegt van niet !?
Help wie weet hoe het nou zit?

Veel liefs Monique.

Hee Monique,

Ik hoop dat je je weer beter voelt. Het hakt er toch wel in zo'n miskraam.

Om antwoord te geven op je vraag: nee. Je hoeft niet te wachten tot je eerste menstruatie. Dat is alleen om makkelijker de termijn te kunnen bepalen omdat ze dan beter in kunnen schatten wanneer je eisprong is geweest.

Van mijn gynaecoloog mocht ik direct weer proberen zwanger te raken. Je lichaam regelt het toch wel allemaal zelf wel.  Als  je lichaam de eerste maand nog niet klaar is voor een nieuwe zwangerschap, zul je niet  zwanger  worden.  Ik was na 1 menstruatie weer zwanger, dus maak je geen zorgen. Het kan een paar maandjes duren, maar het kan ook zo weer raak zijn. Er is gewoon niets over te zeggen. Neem je tijd. Verwerk je miskraam zo goed als dat kan. Ik was ook veel verdrietiger dan ik ooit had verwacht.

Heel veel sterkte!

Roebie

Als je lichaam er nog niet klaar voor is, zal er of geen eitje springen, of geen bevrucht eitje innestelen of uiteindelijk het vruchtje weer afgestoten worden. Je lichaam regelt het dus zelf.

Het gaat er dan ook om waar jij je het beste bij voelt (direct weer proberen, of cyclus afwachten), maar ga er van uit dat het de eerste ronde niet direct lukt, anders ben je zo teleurgesteld.

Succes

Miep

Terug
Bovenaan