hoe zit dat nu met de wet kinderopvang

hoi,

Weten jullie nou hoe het zit met de wet kinderopvang?
Ik was van mening dat beide werkgevers, de overheid en de ouders ieder 1/3 betalen.(dus de werkgevers elk 1/6).
Nu las ik ergens dat de vergoeding die je zelf moet betalen inkomensafhankelijk is.
En ook las ik ergens dat het makkelijker geworden is omdat alles via de overheid gaat en niet meer direct via je werkgever.

Ik ga maar eens zoeken op internet wat er nu wel en niet klopt.

groeten ELke

nou de wet is er al wat langer, maar dat de werkgever verplicht is mee te betalen en dat dit via de fiscus gebeurd is inderdaad sinds 1 januari 2007.

Wil je een proefberekening maken dan is dit de site: http://www.toeslagen.nl/Is de site van de belastingdienst zelf.
Afhankelijk van je inkomen betaal je inderdaad je deel. Maar de werkgever betaald via de fiscus dus altijd eenderde.

Voor een tweede kind betaal je echt stukken minder. Als je nog net in de schaal valt (135000) betaal je voor die tweede maar 10%. Je erest ekind is wel een stuk duurder.

Succe er mee.

Miep

Hoi Elke,

Ik heb ook een post geplaatst bij de oktober 2006 mama's hihi. Sinds 1 januari 2007 is de werkgeversbijdrage verplicht. De aanvraag voor de kinderopvangtoeslag dien je in bij de belastingdienst. Je kunt hiervoor via hun website een formulier aanvragen of het aanvraagprogramma downloaden en het formulier digitaal verzenden. De belastingdienst regelt sinds dit jaar de bijdrage van de werkgevers, dus daar hoef je zelf niet meer achteraan te zitten. 1/6 deel wordt door jouw werkgever betaald, 1/6 deel door die van je partner (samen 1/3). Je betaald zelf een inkomensafhankelijke bijdrage. Maar als jij gaat werken ontvang je ook weer een extra tegemoetkoming. Naarmate je meer verdient moet je ook meer zelf betalen. Wij betalen uiteindelijk geloof ik maar 75euro per maand zelf...   Wij hebben wel veel problemen gehad met de aanvraag omdat ze bij de belastingdienst een foutje hadden gemaakt bij de verwerking van onze aanvraag. Let dus wel goed op of je bericht krijgt binnen de gestelde termijnen. Onderstaand een link naar de website van de kinderopvangtoeslag.

Succes!

groetjes kim

http://www.toeslagen.nl/particulier/

hoi,
Ik heb immiddels ook gelezen dat je de teoslag ook achter af (na een jaar) kunt terugvragen ipv elke maand een toeslag.
Jamsijn gaat namelijk eerst 4 maanden lang 2 middagen per week en daarna 3 middagen en in de zomerperiode een paar hele dagen.
Dan is dat makkelijker.
groeten Elke

Terug
Bovenaan