hoe zit dat nu met die termijnecho

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik zit met de volgende vraag, ik heb 2 maanden terug een echo gehad “op een maandag” hier hadden toen ze opgemeten dat ik 9 weken en 2 dagen zwanger was . Een paar weken daarna (met de termijnecho) werd er weer op een maandag een meting gedaan dit keer was ik 12 weken en 5 dagen, ikzelf dacht dus dat het 12 weken en 2 dagen moest zijn. Men zegt dat de echo die gemaakt is met 12 weken betrouwbaarder is als die van 9 weken maar is dat ook echt zo. Ik heb namelijk teruggerekend vanaf die 12 weken en 5 dagen echo en die dag heb ik veilige (seksueel) contact gehad en de dag die men eerst dacht dat ik zwanger was die van 9 weken en 2 dagen had ik geen veilig contact. Ik snap er dus helemaal niets meer van, ik hoop dat jullie mij antwoord kunnen geven op mijn vraag.

Groetjes Felien

Hoi hoi,

Het klopt dat ze zeggen dat hoe langer je zwanger ben des te beter ze een uit rekendatum vast kunnen stellen maar het kan wel een paar dagen verschillen hoor. Het kan zijn dat het over een aantal weken weer anders is maar iets voorlopen in de zwangerschap is toch wel mooi meegenomen. Toen ik de eerste keer naar de Vk moest dachten ze dat ik 10 weken en 4 dagen zou zijn maar ik bleek 11 weken en 4 dagen te zijn dat kwam door een iets schommelende cyclus zo rond de 25 dagen ipv 28 dagen. 3 weken daarna gingen ze nog een keer kijken en het klopte toen was ik 14 weken en 4 dgn. Het zit soms raar in elkaar. Toen ik voor de 20 weken echo ging bleek dat de beentjes een groei hadden van 18 wk en het hoofdje van 19 weken en zelf was ik toen 20 weken en 4 dgn. Ik heb dat toen ook na gevraagd en toen zei de Vk dat geen over dreven groot kindje was. Maar een aantal weken geleden toen ik bij de Vk zei ze dat ik 1 week voor lipe op de zwangerschap en dat kan weer te maken hebben met de groeispurt van je kindje. Allemaal heel ingewikkeld maar als alles goed is toch het aller belangrijkste.

Wens je nog een fijne zwangerschap toe.

Liefs Fruit Girl 33 wk en 4 dgn

Ik moest bij mijn eerste echo 6.5 week zijn, was maar 5.5 week en toen ik de 12 weken echo kreeg, bleek ik 13 weken te zijn. MIjn eerste berekening was dus juist maar omdat het nog pril was konden ze het eigenlijk niet zo heel goed zien en schijnt het normaal te zijn dat ze er nog wel eens een week naast zitten. En wat fruitgirl ook zegt, later krijgen ze groeispurten, dan liggen ze weer eens week stil, er   valt geen pijl op trekken.

Terug
Bovenaan