Hoe zit het met de Aventfles?

Hallo allmaal,

Daan kan helaas niet uit de borst drinken i.v.m. ingetrokken tepels. Hij heeft nu 3,5 week met een tepelhoedje gedronken maar kreeg er te weinig uit met als gevolg dat mijn borstvoeding razendsnel is teruggelopen. Nu kolf ik en geef ik hem daarnaast poedermelk gewoon omdat hij anders te weinig krijgt.
Ik heb Aventflessen maar het werkt niet geweldig. Ik heb gehoord dat er bubbels uit moeten komen maar dit lukt niet altijd. Ik draai de speen niet helemaal aan maar soms komen er dan nog geen bubbels en draai ik hem nog wat losser en dan stroomt de melk eruit. Kortom ik doe iets niet helemaal goed. Wie heeft er ervaring met de Aventfles en kan me tips geven. Daarnaast loopt er nu vaak melk uit zijn mond, kan dat er ook iets mee te maken hebben?

Groetjes,
Nienke

hallo,

ik heb niet echt een tip of idee voor je,weet wel dat kindjes meestal wel moeten wennen als ze van de borst, een flesje krijgen....dit kan best even duren en is vaak een kwestie van doorzetten.dit zie ik op mijn werk ook(kinderdagverblijf)
dat melk uit het mondje loop/langsloopt kan er ook wel mee te maken hebben denk ik dat het toch anders aanvoelt dan drinken uit een borst.

succes ermee,
groetjes corien

hi Nienke,

het kan zijn dat jouw kindje Avent geen fijne fles vindt. je kunt eens een andere proberen. of een met een groter gat.

JCB drinkt uit een Aventfles. hij neemt een teug en als hij slikt, laat hij een beetje zijn mond  los, wordt zijn mond/speen niet meer  vacuum  en hoor en zie je bubbels in het drinken in de fles. hij is nogal fanatiek met drinken, en slorpt dus best door. dan haal ik de fles even uit zijn mond, voordat hij een rooie kop krijgt. als hij verkouden is, laat hij veel los, omdat hij moet ademen en drinken gelijktijdig.

de ring moet niet te los, anders loopt het drinken langs de rand op je kind en dat kan niet de bedoeling zijn.

de melk loopt vaak langs zijn mondhoek over zijn kin, of in zijn oren. daarom leg ik altijd een spuugdoekje of een grote zakdoek van oor tot oor onder zijn kin door en dan regelmatig deppen.

heel veel succes, hopelijk vind je een fijne fles .
Miep

hallo...

bubbels uit de fles????nooit van gehoord! Bente (nu 11weken) heeft 6 weken uit de borst gedronken en is toen over gestapt op de fles. we hebben voor de aventfles gekozen omdat die t meest op n tepel zou lijken. ze drinkt er goed mee...ik doe gewoon het water in het flesje, poeder erbij...en dan dichtdraaien..schudden met de dop erop...dan de dop eraf en even boven de gootsteen opzij houden, dan spuit er vaak wat melk uit..en dan geef ik m zo aan haar. als ze drinkt dan komt er wel belletjes in de speen...bedoel je dat misschien? en in het begin dronk ze heel weinig uit de fles, omdat ze uit de borst ook weinig kreeg...inmiddels zijn we 5 weken verder en drinkt ze 150cc weg! ze gebruikt trouwens wel speentje 3 al vanaf het begin omdat ze met speentje 1 en 2 niet genoeg er uit kreeg en er erg moe van werd...
succes!

Hallo,

Ik gebruik van het begin af aan al avent en inderdaad je moet de dop
niet helemaal vastdraaien. Een klein stukje losser. Zodra dat ze gaan
drinken en de fles vacuum zuigen dan pas zie je bubbles verschijnen in
de fles en hoor je het ook.

Onze Maud is inmiddels 16 weken en in het begin hebben wij ook zitten
stunten, maar als je eenmaal de pak hebt...dan gaat het goed!!!

Suc-7

Hoi Nienke,
Zowel bij mijn oudste als nu gebruik ik de avent fles en naar teveredenheid moet ik zeggen. het is in het begin wel altijd gepiel om juiste gebruik te vinden. Bij avent werkt het zo dat hoe strakker je de ring vastdraait hoe harder je kindje moet zuigen om er melk uit te krijgen. Dat ze ervoor moeten werken is overigens niet erg, want als ze de fles in 5 minuten leeg hebben krijgen ze last van hun maagje. Als ze echt goed zuigen komen er in de fles luchtbelletjes, als hetw are zuigt de fles vacuum, waardoor die belletjes in fles komen, en dus niet in hun buikje :)
Anatomisch gezien is het voor eenkindje niet mogelijk om net zo een vacuum rond de speen te krijgen zoals dat bij bv wel het geval is. hierdoor zal er altijd wel wat melk naast het mondje lopen. Als het grote hoeveelheden zijn krijgt je kidnje denk ik teveel in ineens binnen waardoor hij het niet kan verwerken. Wij hebben altijd friso comfort gebruikt, bij mijn oudste omdat ze niet kon poepen en bij Suzan omdat ze enorme krampen had en ook haar ontlasting niet echt makkelijk gaat. Bijkomend voordeel van deze voeding is dat hij wat dikker is van samenstelling. Hierdoor 'lekt' ze ook niet. Wij kregen nog de tip als je geen andere fels kan vinden waar ie het beter op doet om de gewone voeding van friso deels te mengen met comfort zodat de voeding wat dikker wordt. Weet niet of dat ook bij Nutrilon of andere merken kan maar Friso en friso comfort zijn gelijk in samenstelling enkel aan de comfort is johannesbroodpitmeel toegevoegd. maar dat zou je even moeten overleggen met het cb.
pfff, is een heel verhaal geworden. Ik hoop dat jer wat aan hebt!

Gr. en sterkte
Tanja
mama van Suzan 14-12-2006 en Thessa 6-12-2003

Terug
Bovenaan