Hoe zit het met de buikspieren?

Hoi,

Als je zwanger ben gaan je buikspieren open staan van boven naar beneden.
Maar wanneer  gaat dit weer dicht?

Als ik mijn buikspieren aanspan zie je nog die lijn lopen?

Groetjes Sandra

weet ik eigenlijk ook niet. mijn v.k. zei dat ik 6 weken niets mag doen en daarna weer heel voorzichtig. Het is nu 5 weken geleden en ik doe weer heel voorzichtig sit-ups. Even een paar per dag zodat mijn spieren er weer aan kunnen wennen. Ik ben die buik zoooooo zat......

liefs
di silva

sit ups doe ik nog steeds niet, maar ik span mijn buik de hele dag door aan. Tijdens het zitten, effe aanspannen, tijdens het lopen ook effe aanspannen, in de rij bij de supermarkt, ff aanspannen, etc etc. Op die manier kunnen je spieren rustig wennen aan het idee. Ik ben er ook na 5 weken mee begonnen.

Mijne zijn ondertussen (Mirne is nu 11 weken) al weer flink stevig geworden. Maar ze zijn nog niet zo mooi vlak/recht als voor dat ik zwanger werd. Ze staan nog steeds een beetje rond. Heel raar, harde spieren die in een boogje lopen :)

Hallo,

Je kan zelf heel makkelijk voelen of je buikspieren weer gesloten zijn. Ga plat op je rug liggen en til je hoofd een beetje op. Met je vingers kan je dan voelen of je buikspieren tussen je navel en je ribben nog uit elkaar staan of niet. Als ze nog wijken voel je dat heel makkelijk, alsof er een gootje tussen twee stevige randen zit. Zolang ze niet gesloten zijn kan je beter geen sit ups doen. Wel kan je je schuine buikspieen trainen. Met je linker elleboog naar de rechter knie. (Allemaal wijsheid van mijn fysiotherapeut.)

Mijn zoon is nu 12 weken en de rechte buikspieren zijn nog altijd niet helemaal dicht. Ik blubber dus nog even verder.

Succes met trainen, Mama Co

Terug
Bovenaan