hoe zit het met de potjes?

Goewan-Mats is vrijdag pas vier maanden maar omdat we dan op vakantie gaan, ben ik deze week met potjes begonnen. ik geef nu alleen een fruit potje (meetsal maak ik het zelf maar dezelfde hoeveelheid als een potje, alleen vraag ik mij af moet het potjes tussen de flessen door of in plaats van een fles, ik heb het nu steeds tussen de flessen door gegeven en tot de laatste hap aan toe was het leeg,   maar moet ik de fles erna dan verschuiven naar later????

Hai Anne Fien

Bij mij zeiden ze (CB) dat je de melk nog niet mag vervangen. Ze hebben de voedingsstoffen en vet van de melk nodig. Een volwassen mens gaat toch ook fruit en groente eten als je wil afvallen?!? Tussendoor dus.
Maar wat goed zeg, dat hij het helemaal op eet! Loek had een goede start, maar ik rkijg er met moeite nu een paar happen in. Ik zou met een klein potje wel 4 dagen kunnen doen als hij lang genoeg houdbaar zou zijn! En Loek is al bijna 6 mnd...
Nee, hat fruit en de groente zijn tot 6 mnd alleen aanvullend.

Rosanne

(ik had je berichtje vanmorgen wel gezien, maar geen kans om te reageren. Grappig he dat soms een naam juist wel of juist niet past. We hebben ons er maar bij neergelegd dat het Loek gewoon moest zijn en toen hij geboren was, bleek het echt geen Noah, Misha of Liam te zijn. Loek!!! Leuk dat jullie dat ook hadden)

Nee, niet verschuiven en geen fles weglaten. Gewoon erbij tussen de flessen door. Je mag max. 2 eetlepels geven. Bij 5 maanden komen hier 2 eetlepels groente bij. Nog steeds geen   vervanging van een fles.
Groetjes Veerle

hallo,
Hoe zit dat met potjes die vraag had ik inderdaad ook. Ze zeggen dat je het niet mag vervangen en gewoon tussendoor kan doen.
Wij doen het met onze dochter toch wat anders, we geven dr een potje of gewoon fruit want dat vind ze veel leuker en kijken hoeveel ze wil en vullen het aan met de fles. Dus een half potje fruit een halve fles. En dat vind ze prima, Het is toch afwachten, maar ja als hij nu al een heel potje eet ik denk dat je gewoon fles moet houden zitten wel de nodige stoffen in.
auriske

hoi veerle,

hoezo mag hij maar maximaal 2 eetlepels hebben, moet ik de rest van het fruit dan bewaren ofzo, als ik na een paar hapjes stop is het hier echt brullen, hij vind het heerlijk.

Terug
Bovenaan