hoe zit het met een matrasje

A

Anoniem

Guest
ik hoor zo veel over wiegendood en vroeg me af hoeveel kwaad het kan je kindje op een 2ehands matras te leggen?

groetjes kim

hoi, vanwege wiegendood kan het volgens mij geen kwaad, matras is een matras; maar je kan een matras zeer moeilijk reinigen dus als je het kan veroorloven zou ik een nieuw matrasje kopen, tenzij het je tweede is en je weet zeker dat het matrasje van je 1e nog goed is.   maar 2e hands kopen nee zou ik niet doen.

succes groetjes linda

Hoi,

Tweedehands matrasje ben ik niet zo voorstander van. Als het bijvoorbeeld van piepschuim is kan er schimmel inzitten ( hygiene). Dat zie je dus niet aan de buitenkant. Andere soorten latex, NASA schuim gaan toch naar het lichaam staan ( comfort). Ik zou hier niet op bezuinigen en een nieuw matrasje kopen.

Zelf hebben we er ook nog een aerodeckje bijgekocht, deze heeft een open wafeltjes/honingraat structuur, hierdoor krijgt het kindje toch nog lucht ook al ligt het met het gezichtje in de matras. Voordeel is ook als het kindje heeft gespuugd loopt het door de open structuur heen, waardoor het niet in het eigen spuug kan verslikken of nog erger stikken. Nadeel, het is wel een beetje prijzig ( ong. 65 euro!)

Groetjes
Monique

Ik ben het niet eens met 'een matras is een matras'.
Er zijn echt heel veel verschillende matrassen te koop en hier geldt meestal hoe duurder hoe beter.
Voor mijn zoontjes had ik voor beide een matras met bobbeltjes aan de bovenkant. Dan konden ze toch vrij blijven doorademen, ook al waren ze per ongeluk op hun buik gedraaid.

Helaas heb ik deze niet meer (verkocht, had niet verwacht nog een derde te krijgen) en nu heb ik een matrasje van een vriendin gekregen. Ziet er nog prima uit, niets mis mee.

Groetjes Renata.

hoi rommeldebom, ik weet ook wel dat er kwaliteits verschil zit in matrassen, maar wat ik bedoelde is of je kind nu op een 2e hands matras (van wat voor kwaliteit dan ook) of een nieuwe ligt dat niet echt uitmaakt( begrijp dat er bij jou ook meerdere kinderen op hetzelfde matras hebben gelegen)  ( wat ze ook vroeg) in geval van wiegendood.   tuurlijk zit er verschil en kan je het beste een nieuwe kopen, maar nogmaals het heeft niks van doen met wiegendood.
ik heb ook gezegt dat het wat frisser, is om als het gaat gewoon lekker een nieuwe te kopen, zeker als je niet weet wat ermee gebeurd is,

sorry dat ik er zo'n lang verhaal van maak, maar wou toch ff reageren

groetjes linda

Wij hebben gekozen voor een groter ledikantje, 140 x 70 (deze is eenvoudig om te bouwen tot een juniorbedje). Tja, dan zijn de matrassen nogal prijzig, omdat dit voor nederland geen standaard maat is.
Wij zijn naar duitsland gereden. Dat scheelde meer als de helft voor een hele goede matras. Wij hebben waren nu wel 100 euro kwijt, maar in nederland begonnen de prijzen voor een eenvoudig matrasje al bij 150 euro. Het zelfde matrasje kost hier meer dan 200 euro. Dat vindt ik heel veel geld. We zijn toen nog wat verder gegaan met shoppen....
We hebben veel geld uitgegegen, dat wel, maar veel minder dan dat we in nederland kwijt waren geweest. OOk in duitsland zijn 60 bij 120 matrasjes voor  aardig lagere bedragen te koop.

Ik vndt het wel heel belangrijk dat ene matrasje nieuw is. Maar dat komt ook daaruit voort dat ik en pittige huistofmijtallergie heb.

Liefs Noelie

Terug
Bovenaan