Hoe zit het met het gewicht van je kindje!!!!!!!

A

Anoniem

Guest
Hoi Meiden,

Waar ik wel benieuwd naar ben is naar het gewicht van onze kindjes tijdens de geboorte. Is het zo dat hoe meer je aan kom des te zwaarder je kindje wordt of is dat niet zo? Misschien wel een hele domme vraag maar misschien heb iemand hier een antwoord op.

Gr Fruit Girl 27 wk en 5 dgn

Hoi Fruit Girl,

Jouw gewichtstoename zegt niets over het geboortegewicht van jouw kindje. Als jij maar raak blijft vreten zullen de kilo's eraan vliegen en je kind hoeft dat echt niet mee te krijgen. Er zijn ook vrouwen die bij een zwangerschap nauwelijks aankomen en een gewoon gemiddeld kind krijgen. Per saldo is het gewicht van de baby maar een klein deel van jouw totale gewichtstoename (gemiddeld 3400 gram op 12-13 kilo).

Het heeft meer te maken met hoe groot jij en je partner zijn (als jij een erg klein bent zal een acht- tot  tienponder niet erg waarschijnlijk zijn), waar de placenta ligt (relatief gunstig of niet) en wanneer je kindje geboren wordt (het aantal weken).

Een gemiddeld kind is 50cm en 3400 gram bij de geboorte. Een jongetje is vaak een onsje zwaarder dan een meisje en een eerste kindje is weer wat lichter dan een tweede of volgend kindje. Aan het eind van je zwangerschap zal je verloskundige uitwendig een schatting kunnen maken van de grootte van de baby. Maar...daar zitten ze ook wel eens naast.

Ingeborg

He ik ben heel klein 1,60 en ben tijdens mijn vorige zw 6 kg gegroeid.Mijn zoontje woog 3750 gram

Ik ben 1.78 en 1e zwangerschap 15 kilo afgevallen en niets erbij. Meisje was 3100 gram en 48 cm

2e meisje en zwangerschap 10 kilo eraf en woog 3350 gram en 50 cm

Nu ben ik al 18 kilo kwijt. En binnen nu en 3 weken hoop ik meer te weten over het gewicht ;)

xxx Nienke

37 weken en 2 dagen

Hoi Fruitgirl,

Nou als je veel aankomt wil dat niet zeggen dat je een zwaar kidje krijgt want ik woog voor mijn  eerste zwangerschap 64 kg en 1.72 lang en  ben in totaal 32 kg aangekomen dus  voor de bevalling woog ik 96 kg!!

En mijn zoontje woog 3370 kg bij de geboorte en was 56 cm.

Bij mijn laatste controle bij de vk voelde  ze aan mijn buik en ze schatte 3400 kg dus bijna raak.

GROETJES SEB

quote: mama van Emir reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-05-2007 10:52:43'));

Bij mijn laatste controle bij de vk voelde  ze aan mijn buik en ze schatte 3400 kg dus bijna raak.

Dat is dan wel een megababy!

Ik was bij mijn eerste 1.75, 72 kg, 17 kilo aangekomen (aangevreten) en het meisje was 53cm en 3770 gram. Nu wordt er bij +13 kilo bij mij een 8 ponder geschat (wordt wel een jongetje).
Ingeborg

Hoi,

ik ben tijdens mijn eerste zwangerschap 21 kilo aangekomen en mijn zoon woog 3.970 gram. Bij mijn tweede ben ik 23 kilo aangekomen en mijn zoon woog 3.750 gram. Nu weet ik niet hoeveel ik aan ben gekomen, want mijn man vind dat ik gewoon moet genieten van het zwanger zijn en heeft de weegschaal in de kliko gegooid. De gynaecoloog verwacht nu een 6 â 7-ponder. Maar dat hoorde ik de vorige zwangerschappen ook.

Groetjes van Marloes

Hallo mamavaneline,

hahahahaha

ik bedoel 3370 gram

en 3400 gram.

groetjes seb

Terug
Bovenaan