Hoe zit het met het ritme van de kids met BV?

Goedemorgen
Ik vroeg me af of er bij de kindjes die BV krijgen al (of nog steeds) een zelfde ritme in zit?
Fedde is nu ruim 9 weken en het ritme is er wel een beetje maar soms gooit hij de hele boel weer omver. Wel drinkt hij overdag tussen de 2.5 en 3 uur en vanaf 5 uur wordt dit om de 4 uur. Helaas is er ook nog wel een nachtvoeding tussen 3 en 4. Gelukkig zijn we in een half uur klaar dan en slapen we beiden weer maar toch..

Vroeg me af hoe dit bij jullie gaat. Onze 1e zoon kreeg flesvoeding en had iets meer een vast ritme en sliep ook door vanaf een week of 10. Nu hebben we dit doorslapen een beetje geforceerd door hem een paar nachten te laten huilen en toen was de nachtvoeding voorbij. Dit durf ik met deze uk nog niet te doen omdat ik altijd lees en hoor dat BV veel lichter op de maag licht.

Ik hoor graag jullie verhaal.
Grt
Debby Kruse mama van Fedde 06-11-06 en Seegert 14-08-04

Mijn dochter is nu 7w+2d en er zit een redelijk ritme in vind ik zelf, ondanks dat ik op verzoek borstvoeding geef. De eerste voeding is momenteel tussen 7 en 8, de volgende meestal 4 uur later, daarna om de 3 uur en s avonds zit er vaak wat minder tussen (2 à 2,5 uur). De laatste is dan ergens tusen 22 en 23. Totaal kom ik dan op 6 voedingen per dag.
Natuurlijk wijkt ze hier wel eens van af, maar over het algemeen klopt het bovenstaande wel aardig. Hoewel ze gisteren ineens weer om de 2,5 uur kwam (kwam daardoor gisteren weer aan 7 voedingen), dus ik denk dat ze een regeldag had. (dit schijnt meestal rond 6 weken te zijn, maar had ik nog niet gehad)
Ben benieuwd wat ze vandaag gaat doen.

Vanaf ca 3,5 week slaapt ze de nachten al door. Hoewel in het begin de nachten nog wel wat korter waren dan nu. Hier zijn wij uiteraard erg blij mee.
Over een kleine 5 weken moet ik weer beginnen met werken, dus nu proberen we het hele schema wat opgeschoven te krijgen (dit lukt al aardig, want vorige week was het hele schema ongeveer een uur later), want ik moet dan al vroeg de deur uit (7 uur) en wil haar wel graag voor die tijd nog een voeding geven (anders moet ik nog een extra voeding kolven).

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)

hoi,

Ik geef  3x bv en 2x flesvoeding. Jasmijn wordt overdag exact om de 4 uur wakker, ook toen ik nog geen fles gaf. Sinds 4 dagen slaapt ze s nachts 6,5 - 7 uur door! Een ongekende luxe. Ik heb nooit borstvoeding op verzoek gegeven. Ik heb steeds geprobeerd ze om de zoveel uur wakker te maken. Dat gaat eigenlijk heel goed, maar ik besef ook wel dat we een heel makkelijke baby hebben!
Mijn moeder heeft mij vroeger 7 dagen na mijn geboorte gewoon laten huilen,   3 dagen later  sliep ik door (borstvoeding) lijkt me bijna wreed, maar ik heb er niet van geleden hoor :)
Dat was toen het advies van de kraamhulp....(30 jaar geleden)
groeten Elke

Hi dames,
Ik heb denk ik het makkelijkste kindje van de wereld.
Ik voed haar om de vier uur ongeveer.
Rond negen uur krijgt ze haar eerste voeding, kan eerder maar ook iets later.
Om twaalf uur, om vier uur om acht uur en om elf uur of iets later.
Dus ze krijgt vijf voedingen en doet het er erg goed op.
Oh ja s'nachts slaapt ze door, heeft ze al vanaf haar geboorte gedaan.
En ze krijgt gewoon borstvoeding maar dat was al duidelijk toch?
Ze is in een maand ongeveer negen ons aangekomen, goed hè?!
X

hallo dames,

t is weer even geleden dat ik op het forum heb gezeten, maar nu het pokkeweer is, dacht ik, laat ik nog eens gaan kijken. K heb een hoop leuke discussies gemist zie ik wel.
Over het ritme van mijn kleine Emre (10 weken). Hij krijgt bv op verzoek en dit betekent om de 2 a 3 uur voeden. 's Avonds om 8 uur krijgt hij een voeding en dan slaapt hij door tot een uur of 3 of 4. Totaal krijgt hij nog zo'n 8 voedingen per dag!! Volgens het consultatieburo komt dat misschien omdat hij zo flink is (zit nu op ruim 6 kilo). Op zich gaat het wel goed. Ben d'r aan gewend geraakt.

groetjes Mie

Hallo,

Wat ben ik jaloers op jullie! ik voed wel op verzoek, bv, en echt ritme kent Stijn niet. Soms komt hij elke twee uur, soms na drie of vier uur en afgelopen nacht heeft hij ineens 6,5 uur tussen zijn voedingen gehad. Ik probeer zelf wel een beetje ritme erin te krijgen, door het soms iets te rekken voor hij iets krijgt, maar dat schiet niet echt op. Afspraken maken is hierdoor ook echt heel lastig. mensen vragen wel hoe laat hij eten krijgt, maar dit wisselt dus echt per dag.

maar goed het gaat wel heel goed met hem en dat is ook wel veel waard moet ik zeggen.

De nachten beginnen me wel een beetje op te breken, maar goed dat hoort erbij en gaat weer over toch??
"Carina

Hallo,
Mijn dochter krijgt ook bv en ze krijgt 6 a 7 voedingen per dag. de laatste dagen heb ik het gevoel dat ze niet genoeg krijgt en is ze wat onrustiger. Maar maak em er niet te druk om bij mijn eerste kind heb ik ook 1 jaar zelf kunnen voeden.

Ik ga morgen avond weg en probeerde gisteren wat te kolven kreeg uit beide borsten maar 60cc???! Ben er niet goed in denk ik. Dus hebben we Catootje (bijna 9weken)  een flesje nutrilon gegeven om te oefenen voor vrijdag. En die dronk ze in 1 x leeg 180cc. Ik heb haar vanmorgen om 8uur zelf wakker gemaakt om te voeden. Ik wil de eerste 6maanden volledige borst blijven geven en hoop dat het gaat lukken.
groet, Neis

Terug
Bovenaan