hoe zit het met mayonaise, rauwe eieren?

Dag meiden,

Ik at laatst patat en zag toen dat er in de mayo ook eieren zitten. Mijn vraag: zijn die eieren rauw? Volgens mij wel, en je mag toch geen dingen eten waar rauwe eieren in zitten?

Groetjes, Emmy

hoi,
zou me daar niet te druk om maken je mag gewoon mayo eten, ik dacht hetzelfde van negerzoenen. heb het aan verloskundige gevraagd en die vertelde dat het absoluut geen probleem is omdat ze al verwerkt zijn in een product.
ze vertelde dat ik beter geen rauw ei kon opslobberen, nou ja dat was ik toch niet van plan haha.
groetjes krista

Beste Emmy,

Je mag gewoon mayo eten als deze tenminste in de fabriek is gemaakt. Zelfgemaakte mayo mag je niet eten omdat dit (zoals de vorige schrijfster als zei) niet is bewerkt en er daardoor bacterieën in kunnen zitten.

Hoi meiden,

bedankt voor jullie reacties. Dus als ik het goed begrijp is het beter om geen dingen te eten waarin de eieren niet verwerkt zijn. Verder wel. Ik maak ook wel eens tiramisu, heeeel lekker, maar daar zitten ook rauwe eieren. Die kan ik dan maar beter ff laten staan.. Jammer.

Bij de AH kun/ kon (???) je gepasteuriseerd eiwit in een kannetje kopen. Dan kon je er toch mee koken of bakken of tiramisu maken, zonder problemen. Even navragen of ze het hebben.

ey..

weet iemand hoe het zit met aardappelpuree? er staat namelijk op t lijstje met verboden voedsel aardappelpuree om daar rauwe eieren   in verwerkt zijn. ma bedoelen ze er alle aardappelpurees mee(bijv. restaurant).. of kan je die uit de pakjes gewoon eten? keb op de verpakking gekeken, maar kon zo niets vinden..

weet iemand raad?

liefs shari

Terug
Bovenaan