hoe zit het nou met groenten/fruit?

Hallo ervaren moeders...

Ik heb even een vraagje:
Er wordt gezegd dat je nieuwe groenten en fruit rustig moet introduceren, een dag of 4 achter elkaar dezelfde. Om te kijken of hij er tegen kan en voor het wennen aan de smaak. Maar hoe doe je het nou als smaken al die introductie gehad hebben? Blijf je dan steeds enkele dagen hetzelfde geven, of wisselen jullie dan elke dag af. En doe je dan af en toe een nieuwe smaak een paar dagen er tussendoor om vervolgens ook daarmee regelmatig af te wisselen?

Loek keek vorige week een appel zowat mijn mond uit toen ik hem in de draagzak had en een appel aan het eten was. Ik gaf hem een stuk in de verwachting dat hij ging sabbelen en zuigen. Niet dus! Hij deed kauwbewegingen na. Ik heb hem wat geraspt gegeven en het ging prima!. Inmiddels heeft hij ook peer gehad, daarbij trot hij een beetje een zuur gezicht, maar na een paar happen ging dat er ook goed in!
We hebben alleen een klein 'foutje' gemaakt, iets wat ik eigenlijk al wist, maar niet aan had gedacht. Misschien weten jullie het niet en is het voor jullie ook een tip: Melk en fruit samen in de maag heeft een gistende werking, waardoor ze meer last hebben van scheetjes, de gevoelige baby waarschijnlijk ook krampjes daardoor. Er kan beter een uur tussen melk en fruit zitten, dan heb je daar geen/minder last van. Wij hebben vannacht dus minder goed geslapen omdat Loek onrustig was van de scheetjes en helaas zal dat komende nacht waarschijnlijk weer zo zijn...

maar goed, het ging dus eigenlijk om mijn vraag over de groenten en fruit.

Groeten
Rosanne

Wij deden idd een dag of 4 hetzelfde, maar doen dat inmiddels niet meer. Quinn lust eigenlijk alles. Groente en fruit geven gaat altijd goed, of het nu elke dag iets anders is of niet.
Groetjes Veerle

Hoi Rosanne,

aangezien Laura op dit moment niet meer dan een half potje eet, krijgt zij twee dagen achter elkaar hetzelfde en dan weer wat anders. Dat gaat prima. Soms eet ze met de pot mee en dan krijgt ze gewoon de volgende dag weer wat anders. Fruit geef ik gewoon wat ik in huis heb, dus dat kan een paar dagen hetzelfde zijn, maar dat kan ook iedere dag wat anders zijn. Hier aan boord heb ik het niet altijd voor het uitkiezen met wat ik haar kan geven.

Groetjes Ilona

hoi, senna krijgt ook meestal 2 dagen dezelfde groenten en inderdaad fruit wat er dan in huis is!
dus kan ook een paar dagen hetzelfde zijn maar soms ook steeds iets anders.
maakt volgens mij niet zoveel uit hoor!!

groetjes marijke

Terug
Bovenaan