Hoe zit het nou met HCG en de echo?

Hoi hoi hier ff een vraagje
Ik ben inmiddels 5 weekjes zwanger, maar zit toch met wat vraagjes.
Op 17november was mijn HCG 90.90
En op 23november was ie >1000
Het leek mij zo snel en plotseling toegenomen.
Is dit normaal?
Verder heb ik op 23november een echo gemaakt, en kon de radioloog nog niets zien....dit vond ik best een beetje eng.
Mijn eerste dag vn mn laatste menstr is: 28sept 2010
En laatste dag van mn laatste menstr is: 3okt 2010

Als ik de zwangersch kalenders gebruik geven z allemaal aan dat ik 9weken zwanger ben, maar ik had een onregelmatige cyclus.

Ik kijk uit naar jullie reactie.....
Xxxjes uit Suriname
 
hoi

ten eerste moet je van de berekening uit gaan van je eerste dag van je laatste mestruatie. dat was dus 28 sept, ik weet niet hoe die man/vrouw een echo heeft gemaakt maar voor een uitwendige echo is 5 weken te pril. dan zouden ze echt inwendig moeten doen. Je hcg neemt in het begin van de zwangerschap in snelle mate toe doordat je kindje zich aan het ontwikkelen is...dus het is vrij normaal... moet je nog weer terug komen voor een echo??
 
Inderdaad zoals Noeltje al schrijft is een uitwendige echo niet betrouwbaar bij 5 weken. Een inwendige echo wel maar er hoeft dan nog geen kloppend hartje te zien te zijn. Hopelijk is je zwangerschap gewoon nog te pril geweest.
 
hmm ik heb mijn eerste dag van mijn laatste menstruatie op 2 okt gehad en de 24e een uitwendige echo gehad, waarop heel duidelijk een kindje te zien was en zelfs konden we zo het hartje zien kloppen. volgens de echo was ik 6w4d zwanger, ook heel pril dus als je rekent dat je er 2 week gratis bij krijgt.

 
Ik heb tot de 10 weken inwendige echo's gehad. Daarna pas uitwendige. Ze hebben het wel eerder geprobeerd maar was bij mij niet veel uitwendig te zien. Inwendig gelukkig wel.
 
een stomme vraag : maar hoe weet je wat je HCG gehalte is ????
ik weet dat een normale zwangerschaptest werkt op hcg maar daar staat niet bij hoe hoog deze is. Of mis ik nu echt iets ?
 
@jeanine, ik zou het niet weten, maar dat heeft mij (om het maar zo te zeggen) nooit geen reet uitgemaak.Als ik maar een dikke streep had op mijn zwangerschaps test ;) hihihihii
 
@ noeltje

hahahahahahaha
ik was al te vrede meteen licht streepje !!!

maar in vind het wel interessant om te weten. Soms hebben ze onderwerpen of dingen hier op het forum, waar ik niks van begrijp, en dan voel ik me soms een beetje dom.
Dus nu vraag ik het gewoon.
 
Terug
Bovenaan