hoe zit het ook al weer met gebruik van neusspray ( otrivin)

A

Anoniem

Guest
Hallo Dames,

hier een snip verkoude a.s. moeder. ( 13,5) week. Ik heb een vraagje over het gebruik van neusspray. Mag je die nu wel of niet gebruiken de berichten op het internet zijn zo wisselend hier over, de een zegt absoluut niet, de ander spreekt over max een week.
wie o wie helpt mij ik ben zoooo benauwd en durf het niet te nemen.
groetjes Bonus.

Hoi Bonus,

Ben je verkouden of heb je hooikoorts?
Een zoutoplossing mag altijd. Voor alle overige middeltjes moet je even overleggen met huisarts of apotheek. Dit kun je ook in het weekend doen, maar als je geen rekening wilt, zou ik gewoon even bellen met de dienstdoende apotheek in plaats van de huisartsenpost.

Sterkte en beterschap.

Marjoke

Zoutoplossing kan idd geen kwaad en stomen mag ook. Maar ik zou  uitkijken met neusspray. Ik zelf heb het wel gebruikt, omdat ik er een beetje verslaafd aan was.
In de gebruiksaanwijzing stond ook dat het geen kwaad kon, mits je het niet te lang gebruikte.
Maar nou heb ik pasgeleden een heel artikel gelezen over het gebruik van neusspray tijdens de zwangerschap; je kindje kan er zelfs op latere leeftijd wat aan over houden en toen had ik toch wel heel erg spijt.
Dus, als je het zonder kan, zou ik het niet gebruiken.
Sil

He

Dat mag gewoon hoor. De dokter adviseerde het mij gewoon. Gelukkig maar wat die verstopte neus is erg. Als je je maar aan de dosis houdt. Ik heb ook bisolvon gebruikt voor mijn hoest en dat was het zelfde verhaal.

Succes ermee

Groetjes Anne 24 weken

dank jullie voor de reactie`s ik heb het alleen nodig om te kunnen slapen want als je het zo benauwd hebt, doe je geen oog dicht en dat is ook weer niet goed.
ik heb snel last van neusholte ontsteking als ik er niets aan doe vandaar. ik zal het beperken tot voor het slapen gaan en dan niet langer dan 3   a 4 dagen.
bedankt nogmaals en geniet van het mooie weer.
bonus

Ik heb nu ongeveer een week neusspray gebruikt. Maar ik heb de kinderversie gekocht. Daarin staat dat je hem mag gebruiken.
Heb net nog op internet gezocht, deze kun je gebruiken maar niet langer dan 5 dagne.

ik ga nu stomen met Vicks omdat mijn neus nog niet leeg is.

gr mama van MD

Hai,
Ook ik ben de afgelopen week snipverkouden geweest. Otrivin mag je gewoon gebruiken, zegt zowel dokter als apotheek. De zoutoplossing wekt totaal niet bij mij, en anders slaap je toch zo slecht, dat is ook niks voor mama en kind. Ik heb het overigens ook gewoon overdag gebruikt, mijn huisarts zei dat het geen kwaad kon als je je maar aan de maximale dorering houdt.
Groetjes Soela

Hoi Bonus,

Zelf gebruik ik de Pollinosan-neusspray (hooikoorts). Deze kan ook gewoon gebruikt worden tijdens de zwangerschap.

groetjes van Iejoor

Terug
Bovenaan