Hoi Syrah,
mijn zoontje is 2 jaar geleden dmv van een gewone bevalling ter wereld gekomen en hij lag ook in stuit. Hij lag met de beentjes omhoog en zeg maar met z'n voetjes naast zijn oren. Gezien mijn ervaring zou ik het iedereen aanraden om het gewoon te proberen. Het is mij 100% meegevallen. Liggen de voetjes beneden is het volgens mij wel weer een ander verhaal en je kindje moet een gemiddelde grote hebben, zo rond de 7 pond. Ik was 3 uur na de bevalling gewoon weer thuis en dat is toch wel fijn. Een gewone bevalling is voor moeder en kind nog altijd minder risicovol dan een keizersnee. Mijn 1e reactie bij de stuitligging was een keizersnee, maar na veel praten (met gyn, verloskundige enz) en informatie zoeken, heb ik toch voor een gewone bevalling gekozen. Je moet in het ziekenhuis bevallen en de gyn houdt je echt goed in de gaten. Zodra hij denkt dat het niet gaat, wordt er meteen ingegrepen en krijg je alsnog een keizersnee. Deze beslissing wordt veel sneller genomen dan bij een gewone bevalling.
Veel succes bij het nemen van een beslissing, maar ik zou het volgende keer weer gewoon proberen.
Groetjes,
Josie