Hoe zit het precies met de bereking hoelang je zwanger bent ?

A

Anoniem

Guest
Hoi Hoi

Ik ben voor de eerste keer zwanger , hartstikke blij natuurlijk alleen wat onzeker.
Ik vraag me af hoe het nou zit hoe ver je nou precies bent , mijn eerste dag van mijn laatste menstruatie was 7 okt. 2007   dan kom ik uit dat ik morgen 6 weken zwanger ben. Maar ik belde op met de verloskundige en zei mijn datum van mij laatste menstruatie en die zeggen weer van je krijgt 2 weken van ons, dus dan zou ik morgen eigelijk 8 weken zwanger moeten zijn. Ik begrijp het niet echt en moet ik voor me zelf nou kijken op de kalender bij 6 weken of bij 8 weken.

alvast bedankt

Hoi shorty!

Je hebt goed gerekend hoor! vanfaf de 1 ste dag van je laatste menstruatie en dan 40weken  verder.
Je hebt alleen 2weken na je menstruatie je eisprong.. en die krijg je.. want dan ben je eigenlijk nog niet zwanger!

ik hoop dat ik het duidelijk uit leg.

7 okt 1st dag laatste menstruatie
21 okt is dan vermoedelijk de conceptie datum
13 juli 2008 uitgerekende datum
en dan ben je nu 6 weken.

Veel geluk met je zwangerschap.
Liefs Jazzie

hoi Shorty,

mijn laatste menstruatiedag was ook 7 oktober! Morgen gaat de zevende week dus in!

Gefeliciteerd!

groetjes
Linda

hoi hoi,

Ook ik heb me laatste menstuatie op 7 okt gehad en ben vandaag presies 6 weken zwanger. wat mijn voorganger bedoelt met we gaan de 7e week in, lijkt mij pas volgende week. gut hoezo verwarrend allemaal he.
meid ook van harte gefeliciteerd en ga er lekker van genieten.
succes

xxx Bambi

Terug
Bovenaan