Hoe zorg ik voor een fijne zwangerschap?

<p> </p><p style="margin: 0cm 0cm 0pt;"><span style="font-family: 'Times New Roman','serif'; font-size: 12pt;"><span style="color: #000000;">Beste moeders en bijna mama’s,</span></span></p><p> </p><p style="margin: 0cm 0cm 0pt;"><span style="font-family: 'Times New Roman','serif'; font-size: 12pt;"><span style="color: #000000;"> </span></span></p><p> </p><p style="margin: 0cm 0cm 0pt;"><span style="font-family: 'Times New Roman','serif'; font-size: 12pt;"><span style="color: #000000;">Dit jaar verwachten ik en mijn vriendin ons eerste kindje, maar omdat mijn vriendin hier natuurlijk eigenlijk al het werk aan heeft wil ik graag iets voor haar terug doen. Ik wil dat de zwangerschap voor haar een hele mooie en bijzondere tijd wordt, en ik wil dan ook graag er voor zorgen dat dit gaat lukken. En daarom heb ik wat tips nodig van moeders en bijna mama’s.</span></span></p><p> </p><p style="margin: 0cm 0cm 0pt;"><span style="font-family: 'Times New Roman','serif'; font-size: 12pt;"><span style="color: #000000;"> </span></span><span style="font-family: 'Times New Roman','serif'; font-size: 12pt;"><span style="color: #000000;">Mijn vraag is dus kort samengevat: Wat kan ik doen zodat de zwangerschap voor mijn vriendin een mooie en onvergetelijke tijd wordt en zij dit dus als heel prettig ervaart!</span></span></p><p> </p><p style="margin: 0cm 0cm 0pt;"><span style="font-family: 'Times New Roman','serif'; font-size: 12pt;"><span style="color: #000000;">Alvast bedankt! Een bijna papa! </span></span></p><p> </p>
 
Ik ben nu 39 weken zwanger en wat ik heel fijn vind is dat mijn man veel kleine huishoudelijke klusjes automatisch overgenomen heb. Daarnaast is een gewone arm om haar heen heel belangrijk. En natuurlijk interesse in de baby!
 
Super lief dat je hier een berichtje plaatst en zo bewust mee bezig bent! Dat is al een heel goed teken ? Verder zou ik ook denken aan betrokken zijn, je verdiepen in zaken die geregeld moeten worden, begrip tonen als ze een keer wat moodswings heeft, af en toe verwennen met een kopje thee of iets lekkers meenemen uit de supermarkt, beetje loyaal zijn aan haar nu ze niet kan drinken door zelf ook te minderen of av te nemen, zorgen dat huishoudelijke taken al gedaan zijn als ze thuiskomt enz.. Wil niet zeggen dat je alles moet doen hoor maar dit soort dingen zou ik wel waarderen.. ?
 
Ha wat superlief van je, en slim om dat hier te vragen. Gefeliciteerd met de zwangerschap!
Inderdaad huishouden en luisteren... Maar onderstaande voor the extra mile ?

Informeer jezelf over wat voor ontwikkel sprongen jullie kindje in de buik maakt, en praat daarover. Er zijn heel veel leuke apps (voor vrouwen...) die de zwangerschap per week bij houden, zo heb jij ook een beter inzicht in wat er speelt, bijvoorbeeld welke kwaaltjes je vriendin kan hebben, die verschillen van week tot week en dan kun jij daar op inspelen. Deze zijn soms wel super seksistisch en mannen worden een beetje als idioten afgeschilderd helaas
Verder mag je vriendin heel veel dingen niet eten en drinken, maar ze heeft wel veel trek dus het gaat vaak over eten, haha. Zoek wat leuke alcoholvrije dranken op, of maak zelf wat. Verwen haar met "luxe" fruit en af en toe haar favoriete "cheat" food.
Massage! Rugpijn is een ding, voetjes doen pijn als je die zware buik mee sjouwt ;)
Maak iedere week een foto van haar buik. Of een filmpje, leuke herinnering voor later. Bovendien is je interesse voor haar buik ook een fijne manier van betrokken zijn.
Meedenken over wat er allemaal gekocht moet worden voor de kleine. Je kunt je al totaal verliezen in het type hydrofiel doek dus ook fijn om dat samen te doen.
Blijf complimentjes geven. Onzekerheid over het veranderende lichaam is ook vaak wel een ding.
Ondersteun haar in wat zij belangrijk vindt, wil ze iedere dag wandelen? Help haar daarbij.

Misschien ben jij sowieso al iemand die dit soort dingen doet maar ik ging maar gewoon even uit van het tegenovergestelde. ?
Heel veel plezier met deze spannende en bijzondere periode in jullie leven! ?
 
 
Heel afhankelijk van hoe jouw vrouw/jullie zijn, maar wat ik heel fijn vond was dat mijn vriend me geen onzeker gevoel gegeven heeft over mijn lichaam. Je krijgt een buik, alles verandert en ik kon me daar best onzeker door / over voelen (ook of júist tegenover mijn vriend). Maar sommige vrouwen vinden de buik juist geweldig, dus vandaar afhankelijk van hoe zij is :).
Verder uiteraard helpen met dingen thuis (vooral het eind van de zwangerschap), iets vaker koken als ze na een dag werken moe thuis komt. Maar ook.... geef haar niet het gevoel dat ze niets meer zelf kan! Of ja dat vond ikzelf in ieder geval niet prettig. Maar ook dit is weer afhankelijk van hoe zij is :).
 
Ik ben nu 35 weken en mijn vriend is echt fantastisch voor me de afgelopen maanden!! 
Wat hij doet:
Me geen onzeker gevoel geven over mijn veranderende lichaam 
Erg zorgzaam en beschermend, hij fluit me regelmatig terug als ik te lang doorga met spullen sjouwen etc. Hij neemt me echt veel uit handen, maar laat me wel de kleinere klusjes toe, zodat ik me nog wel een beetje nuttig voel. 
Maakt ook grapjes op een respectvolle manier als ik me hormonaal gedraag, dus het blijft ook lekker luchtig. 
Hij leest de dingen die ik opstuur en heeft zelf 2 boeken gelezen (Kluun en Bastiaan ragas). 
Komt elke avond&ochtend even tegen me aan liggen om mn buik vast te houden en te zeggen hoe fijn hij dat vindt. 
We zijn nog verhuisd en daar heeft hij super hard geklust om ons "nest" klaar te maken.
Hij is geduldig met vrijen, omdat mn libido wel wat lager is nu en mn beweeglijkheid minder in bed. 
Veel succes en ook plezier!! 
 
Wat  ik miste is dat me man boodschappen deed schoonmaakt me trootste . Alle dingen rondom huis nou heeft die druke baan is begrinpelijk en ik voel me kip lekke ik werk nog steeds loop lange wandelingen met de hond maar zou fijn geweest zijn qls er spontane dingen  gedaan werd zonder dag ik het 3x moet zeggen en alsnog zelf moet doen. Nu ben ik 38 weken zwanger en scheelt dat ik nergens last van heb en alles doe. Maar wat ik fijn vind spontaan dingen doen romatich 
 
Terug
Bovenaan