Hoe zou ik dat oplossen?????

A

Anoniem

Guest
He meiden,

De laatste tijd valt Jennifer gelijk na de laatste fles bij mij op schoot in slaap. Maar eigenlijk moeten we dan nog tandenpoetsen!!! Ik vind het zielig om haar daarvoor wakker te maken dus leg ik haar maar in bed.....

Maar ja we moeten natuurlijk wel tandenpoetsen!!!! Zal ik het dan voor de laatste fles gaan doen??
Ben deze laatste fles wel aan het afbouwen maar ze komt de laatste tijd 's ochtends al om 06.00 uur dus dat afbouwen gaat nog wel ff duren denk ik....

Hoe zouden jullie dit oplossen, want meestal is Jennifer zo rond 18.00 uur erg moe en dan gaat ze voor 1,5 uur naar bed. Ik moet haar dan om half 8 wakker maken voor de fles. Tja en dan eerst tandenpoetsen en dan de fles....

benieuwd naar jullie reacties!

gr. Ilone

Hoi Ilone,

Wij hebben dit met Maaike ook gehad en toen we bij haar de laatste fles maar gewoon een keer hebben laten vallen kwam ze 's ochtends niet eerder. Misschien is het een idee om het maar gewoon te proberen. Wij geven inmiddels Maaike rond 17.00 uur de warme hap en dan tussen 18.00 en 19.00 uur, afhankelijk van hoe moe ze is, nog een klein flesje en dan gaat ze daarna slapen. Ze komt nog steeds tussen 06.30 en 07.30 uur 's ochtends.

Ik hoop dat je snel een goed ritme te pakken hebt.
Inge

Hoi Inge,

Ja het is best lastig, want het ritme heeft er bij Jennifer nooit echt in gezeten. Behalve 's ochtends dan. Want dan slaapt ze gewoon 1,5 tot 2 uur. Maar in de middag is het de ene keer om 13.00 uur naar bed en de andere keer gewoon niet. En tja dan is het ook niet zo gek dat ze om 18.00 uur omvalt...

Heb wel eens geprobeerd om haar 's middags naar bed te brengen ook al was ze niet moe. Maar dat werkt echt niet!!!

Maar goed, wat is een klein flesje.. ik geef haar nu 150cc als laatste fles!

gr. Ilone

Hoi Ilone,

Meestal geven wij als laatste flesje ongeveer 90 ml water en 3 schepjes. Ze drinkt hem lang niet altijd leeg. Ik denk dat je ook kunt proberen te geven wat je nu geeft en als je merkt dat ze het een paar keer achter elkaar niet leeg drinkt dan minder gaan geven. Zo hebben wij dat ook gedaan.

Ik weet niet hoe oud jou kindje is maar wij hebben ook een overgang gehad waarin Maaike de ene keer wel na het eten nog even wakker kon blijven en de ander keer niet. Wij hebben altijd maar een beetje gedaan wat zij aangaf. Als ze moe was deden we haar naar bed en anders hielden we haar op en dan een uurtje later nog een flesje en dan naar bed. Maaike is wel eens zo hongerig dat het lijkt of ze moe is, ze gaat dan jengelen en wrijven maar dan geven we haar wat te eten en gaat ze daarna vaak nog wel even lekker spelen. Ik weet niet of dit bij jullie ook het probleem kan zijn. Is misschien ook het proberen waard.

Succes
Inge

Nou dat klinkt wel heel erg bekend hoor! hihi...

Bedankt voor je reactie en  we gaan het zeker ff  proberen.
Ik wil ook graag dat ik haar 's avonds niet meer hoef wakker te maken voor de laatste fles. 19.00 uur is een mooie tijd om naar bed te gaan... en dan maar hopen dat ze niet om 5 uur komt...aahhh..

gr. Ilone

Hoi Ilone,

het enige dat ik kan zeggen is dat ik daar ook bang voor was maar dat het bij ons dus helemaal geen verschil maakte. Ik hoop voor jullie dat het goed gaat. Gewoon een keer proberen en anders toch maar weer wakker maken voor de fles.
Houd je me op de hoogte ben wel benieuwd hoe het bij jullie gaat.

Succes
Inge

Terug
Bovenaan