Hoe zou je kindje beschrijven?

A

Anoniem

Guest
Ik ben benieuwd. Hoe iedereen zijn kindje zou beschrijven of dat ongeveer het zelfde is (kind eigen)of dat jullie echt al karakter eigenschappen in jullie kinderen zien.
Femke is erg duidelijk kan echt zo duidelijk laten weten wat ze wel maar ook wat ze niet wil! Voorbeeld als ze wil eten wijst ze er gewoon naar (deed ze al heel snel). Heeft ze genoeg gaat ze helaas er mee gooien! (iemand een tip omdat af te leren). Als ze ziek is merk je dit meteen ze kan dan niet zelfstandig spelen wil alleen maar op schoot. Is ze goed in haar doen dan lacht ze de hele dag en is juist heel zelfstandig en ondernemend. Je kan ook precies zien wanneer ze op ondernemingspad is, haar ogen gaan stralen. Eenmaal iets in haar hoofd is dat erg moeilijk er uit te halen ook niet door afleiding. Is ze boos dan is ze ook echt boos. Stil zitten doet ze alleen als ze moet poepen! Femke is gek op veel mensen! Ze gaat dan echt stralen. Ze lacht ook echt naar iedereen en dat is niet handig als je boodschappen aan het doen bent!

Grappig ik herken onze Marit in jouw Femke! Die van ons heeft een sterk en pittig karaktertje, wanneer ze iets wil gaan doen, waarvan ze weet dat het niet mag heeft ze een boeve koppie, oogjes die stralen.
Wanneer ze gaat eten, maar niet wil eten, draait ze afwijzend haar hoofd opzij met een eigenwijze blik.
Over het algemeen is ze erg blij en vrolijk, wanneer iets niet meer leuk vind laat ze dit merken door te jammeren en te protesteren. Duidelijk dus wanneer er echt iets aan de hand is, bijv. moe of ziek.
Hoe meer mensen aan tafel met eten hoe gezelliger het is.
Marit is ook een meisje die als een spons alle indrukken in zich opneemt, waar ze vervolgens super moe van wordt.

Dat afwijzen met eten doet Femke ook. Nee, schudden doet ze ook. In het begin niet bewust, maar nu wel bewust. Absorberen als een spons komt mij ook erg bekend voor en daarvan dood moe worden kennen we ook  ! Grappig.

Tom is heel erg ondernemend, en zit nu erg in zijn uitprobeer fase.
Hij weet goed wat wel en niet mag, maar kijken tot hoever hij kan gaan. Hij houd ook erg van aandacht, zoals met boodschappen doen, iedereen aankijken, contact zoeken, en als dat contact er dan is dan 'verlegen' wegkijken..
Drukte, zoals met verjaardagen vind hij niet zo leuk, hij wil niet van arm tot arm gaan, dat lijkt me ook niet meer dan logisch, zelf spelen vind ie dan veel leuker lekker rustig. Ook als mijn moeder er is, merk ik aan hem dat het hem allemaal te druk gaat, knuffelen, trekken, hop-paardje-hop, kunstjes doen..heel intens met oma bezig zijn om dat zij alle aandacht opeist. Als mijn schoonvader er is, gaat hij er vanzelf al naar toe, en kan hij ook zo een half uur tegen opa aan liggen... gek hoe dat zo verschild.
Als hij ziek is, merk je het gelijk, jammeren, bij mama zijn, niet lang zelf kunnen spelen.En als die moe is, merk je het ook goed, jammeren, wil niets meer, wrijven in de oogjes, zelf een boterham wil er dan niet meer in, dus tussen de middag krijgt hij meestal nog een papfles.
Tom lacht altijd, als we zijn kamertje binnenkomen, word er door hem gelijk al een sfeer neer gezet. Zo fijn, een blije vent in huis :)

Maud   is 14 maanden en een dametje met een duidelijke eigen wil maar drukt niet door als het niet mag. Ze protesteert eerder als iets niet lukt of als ze wil dat ik haar duw op het loopfietsje of zo en ik doe dat dan niet of...als ze iets anders van me wil maar ik begrijp haar niet of ik doe het niet dan is het wel even protesteren. Verder een heel vrolijk grietje waar we veel plezier aan beleven. Trekt ook een ontzettend eigenwijs snoetje en heeft soms echt al een vorm van humor.
Bij het eten als ze het niet (meer) wil dan gooide ze voorheen haar hoofd opzij, ze heeft een korte periode het weer uitgespuugt (maar dat hebben we meteen afgestraft door  nee te zeggen en haar voorgedaan hoe ze het beter kan doen) nu schuift ze haar bordje naar voren als ze niet meer wil. Nu zit ze wel in een periode dat zij zelf wil bepalen op welke manier ze het wil eten. Met een vork, met de hand, met de lepel, door papa en mama geholpen. Helaas kan het niet altijd op de manier dat zij wil maar dat moet ze blijkbaar wel eerst ervaren.
Maud is een allemansvriendje en heeft het idee dat iedereen er is om haar te vermaken. Wil altijd alles meemaken en heeft het in druktes goed naar haar zin, wordt dan wel moe maar blijft gezellig. Thuis kan ze minder hebben als ze moe is en leg ik haar op bed. Op het KDV slaapt ze bijna niet omdat ze dan alleen maar in bed aan het feesten is.

Terug
Bovenaan