hoe zouden jullie dit uitspreken?

hallo allemaal
even een namenvraagje, aangezien ik het niet aan mijn directe omgeving kan vragen doe ik het hier maar even. Wij willen ons zoontje graag Djairo noemen. Maar ik vind het mooier als het met de y geschreven is dus Djayro.Maar nu ben ik bang dat de mensen het dus uit gaan spreken als Djeejro en niet als djairo
Wat vinden jullie? hoe zouden jullie Djayro uitspreken?

groetjes
 
Hoi mama van c. Ik sprak het in gedachten meteen uit als Djajroo. Maar als je niet wil dat mensen het verkeerd uitspreken of niet kunnen schrijven kun je misschien beter een minder 'moeilijke' naam kiezen? Maar ik sprak het dus wel zo uit zoals jij in gedachten hebt. Moeilijk he? Een naam kiezen. Succes hoor!
 
hier ook direct Djajroo

En tja wij dachten met de oudste ook geen hele moeilijke, spectaculaire naam te hebben gekozen, maar hij wordt zovaak verkeerd aangesproken of als mensen het alleen gehoord hebben dat ze het verkeerd schrijven...

Terwijl het gewoon een Nederlandse naam is.
Oké andere variant komt veeeeeeeeeeeeeeeeeel vaker voor, maar het is echt geen unieke naam.

Het wil er bij veel mensen niet in dat een Y een ie klank is... pas als wij met het voorbeeld van Yvonne komen... oh ja dan zeg je ook geen Ijvonne... nee duuhhhh ;-).

Maar de mensen die er toe doen weten snel genoeg hoe jullie het uitspreken en schrijven en zullen het ook gewoon doen.

En tja de kleine zal in zijn leven heel wat af moeten spellen als die groter is, maar dat heb je dus ook met helemaal niet zulke aparte namen ook al wel.
 
Ik dacht dus wel gelijk aan "Djeejroo". Omdat de naam voor mij niet Nederlands overkomt maar eerder Amerikaans (beetje DJ-achtig) ga ik dan over op (D)jay(ro)=(D)jeej(roo). Ik koppel dus de letters jay aan elkaar tot jeej-klank. Net als je dus zelf al dacht.

Overigens was mijn eerste uitspraak voor Djairo: Dja-i-roo en dus helemaal geen J-klank erin. Dat komt voor mij weer Afrikaans over om eerlijk te zijn. Je moet vooral doen wat je zelf mooi vindt en wat past bij de achternaam van de baby. De allerbelangrijkste vraag bij een naam vind ik altijd: stel je zoon (of dochter) voor als 40 jarige man (of vrouw) en zou je dan willen dat hij zo heet? Wat schattig is voor een kleintje hoeft niet altijd leuk te zijn als je volwassen bent. Een naam kan ook ballast zijn.

Succes ermee!
 
Ik las als eerste dja-iro.. En vind het heel mooi!! zoals de andere meiden het lazen, kwam echt niet in mij op!!
 
bij djairo idd zeg ik het zoal s jij het wilt
maar bij djayro niet, komt door woorden als gay enzo
ik denk dat zeker veel mensen dat dan wel verkeerd zouden kunnen zeggen.
maar he niemand kan bouwman of woldberg in 1 keer goed schrijven en dat zijn gewoon hollandse achternamen en nog doe ik al mijn hele leven alles spellen grrr


gr sabine
 
Terug
Bovenaan