Hoe zwanger worden?

Hallo iedereen

Mijn vriend en ik hebben besloten om te stoppen met pil!! Ik moet nog 9 dagen mijn pilstrip afmaken en dan gaat het ook gebeuren bij mij. Ik vind het heel spannend, ben nu al zenuwachtig, raar he! Heeft een van jullie nog tips? Ik hoor verschillende dingen hoe je kan weten wanneer je vruchtbaar bent, zelf uitrekenen, urinetest, speekseltest etc. Wat werkt het beste?? Groetjes een blije pilstopster!!
 
Hallo vanessa

Spannend he stoppen met de pil.
Wij zijn eind mei gestopt, en zijn benieuwd wanneer het raak zal zijn. We hebben samen al in een deuk gelegen toen we voor het eerst vreeen zonder dat we het ´veilig ´deden. Nu hebben we gemeenschap VOOR een kind. Das raar hoor maar super spannend.
Succes
col
 
Hoi Vanessa!

Voor je vruchbaarheids berekening kun je terecht naar www.9maand.com
daar kun je ook uit laten rekenen wanneer je je kindje zou krijgen (kan afwijken hoor!)

En ik denk dat de meeste met Clear Blue (CB) testen die is nog wat gevoeliger dan anderen!

En een advies ga niet alleen in je vruchbare periode vrijen maar om de dag of 2. Want je ei kan ook bv. een dag na je menstruatie (ongi hoe ze dat hier noemen) plaats vinden. Dat is door onderzoeken uit de laatste maanden gebleken ( heeft mijn huisarts me verteld).

Nou heel veel succes!

Liefs NAtje
 
Hoi Vanessa,
Spannend allemaal hè!
Ik ben zelf in maart gestopt met de pil en vond het ook allemaal heel spannend, nu nog steeds wel eigenlijk. Mijn grootste tip is eigenlijk, als je eenmaal bent gestopt met de pil gaat je lichaam heel erg veranderen. Je lichaam kan echt een loopje met je nemen en je voelt dingen die je niet van jezelf kent. Bij alles wat ik voelde dacht ik in het begin, oe zal dit een zwangerschapsverschijnsel zij of dit of dit of dat. Je kan jezelf helemaal gek maken, ik in ieder geval wel. Ik denk dat het alle belangerijkste is om je lichaam eerst de tijd te geven om aan de 'nieuwe' situatie te wennen. Het kan een paar maanden duren voordat je een regelmatige cyclus hebt bv. Als je een regelmatige cyclus hebt kan je uitrekenen waneer je je eisprong kan verwachten. Je eisprong komt dan in een cyclus van 28 dagen rond de 14de dag na de eerste dag van je ongesteldheid. Wat mij heeft geholpen is om hier mee te blijven lezen, ik heb er erg veel van op gestoken en het is nog gezellig ook. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is en dat je er wat mee kan. Ik 'hoor' je vast nog wel een keer.

Veel PLEZIER met klussen(vrijen)

Liefs, Ank
 
Vergeten:

Ga meteen na het stoppen foliumzuur slikken.
Dit kan je eventueel ook via je huisarts halen. Het is goed voor het volgoeien van je ongeboren kind en kan geen kwaad als je het heel lang slikt voor je uiteindelijk zwanger raakt.

Ank
 
Hallo Vanessa,

Hahaha, hierboven heb ik wat verkeerd gedaan hoor!! hahaha staat wel leuk.
Ik denk dat je hierboven al heet wat info heb gekregen, ik hoef er verder niets meer aan toe te voegen. Ik denk wel dat ik mezelf vanaf nu maar Vanessa1 gaat noemen want dat is makkelijker als je je berichten terug wilt lezen. Zowel voor jou als voor mij. Het is wel even vreemd hoor, een bericht aan Vanessa sturen hihihi.
Nou heel erg veel "plezier" en "succes".

Liefs Vanessa1
 
Terug
Bovenaan