Hoe zwangerschap bekendmaken aan ouders?

Hoi allemaal,
Ik ben Marlou, 21 jaar en bijna vier jaar samen met mijn 25 jarige vriend Marco. Sinds 3 jaar wonen we samen en sinds vorig jaar eigenaar van ons eigen koophuis. We hebben beiden een vast contract, werken allebei fulltime. We hebben het wel eens over kinderen gehad en waren het over eens om eerst nog een jaar of 2/3 te wachten en eerst de wereld te ontdekken.
Nu zijn we er 2 weken geleden achter gekomen dat ik zwanger ben na 5 positieve testen, doordat ik enorm veel last had van mijn borsten, misselijkheid en mijn menstruatie bleef uit in mijn stopweek. Een enorme shock voor ons beiden en heeft ons ook aan het twijfelen gezet aangezien we het op dit moment nog niet voor ons zien. Ik zat aan de pil en nam die naar mijn idee elke keer netjes in (..af en toe vergat ik hem 's avonds en nam hem dan de volgende ochtend in.)
Nu blijk ik ongeveer in mijn zevende week te zitten. En hebben we besloten om ervoor te gaan en het kindje te verwelkomen aangezien we verder alles op orde hebben en het is wel heel bijzonder om het geluk te hebben dat we dit mogen meemaken en kijken er dan nu ook enorm naar uit!
We hebben 19 januari de eerste afspraak en echo bij de verloskundige. Daarna willen we het onze ouders vertellen! Alleen weten we niet zo goed hoe.. Op een leuke manier met kadootje/verrassing? Of op een "serieuze" manier omdat het totaal onverwachts is voor ons allemaal. We hebben namelijk niet echt een idee hoe onze ouders gaan reageren! Mijn moeder gaat denk ik huilen van verdriet omdat ik nog zo jong ben (al moest ik al jong volwassen worden.) Mijn schoonouders zijn denk ik geschokt en blij tegelijk. Mijn schoonmoeder laat namelijk stiekem al wel eens wat vallen over dat het haar zo leuk lijkt om oma te zijn. Iemand misschien ervaring met een soortgelijke situatie? Wat zouden jullie doen in ons geval?
Veel Liefs,Marco en Marlou
 
Leuk! Gefeliciteerd.. op Pinterest staan heel veel leuke ideeën om het te vertellen met bijvoorbeeld een foto ofzo..
en anders even Googlen.. :)

Succes xxx
 
Hoi!

waar ik nou benieuwd naar ben, hoe hebben jullie het nu gezegd, en wat was de reactie van jullie ouders??

Wanneer ben je uitgerekend?

Groetjes
 
Hoi lentezunke,

Wij hebben het nog niet verteld, want willen eerst de eerste echo afwachten die we volgende week maandag hebben, dan ben ik 9 weken zwanger. En hoor dan ook de preciezere datum wanneer ik ben uitgerekend (via mijn eigen berekening op internet is het 26 augustus, (op mijn vaders verjaardag.)

Nu zijn we het er al wel over eens dat we het op een leuke manier willen vertellen! En hebben dit volgende idee gevonden:

http://www.pinterest.com/pin/379780181051109453/

Ik hoop dat jullie het kunnen zien, weet niet hoe ik anders een foto kan toevoegen.

Alleen willen we die tekst dan vervangen met iets als:

Because you are so special and we love you so, there's just a little something we wanted you to know... (En dan de echo foto erbij)

Wat denken jullie?

Liefs
 
Hoi Lentezunke,
Gefeliciteerd met je zwangerschap ! Ik zelf zit in week 20 En wij woonde toen wij het vertelde nog in het buitenland.. mijn schoonmoeder zou langs komen en we hadden een hele dag ingestudeerd!
Uiteindelijk bleek dat ze niet zou komen ivm visum redenen dus hebben wij een filmpje gemaakt van onze hond.Eerst leeft hij het luie honden leven en dan krijgt hij een telefoontje van ons... Dat is het moment om aan de slag te gaan.. vanaf nu gaat hij de was doet, stofzuigt, afwassen, koken, kaarsjes aan doen... etc... en op het laatst zelfs inpakken van cadeautjes..
Aangezien we het dus uit eindelijk na 11 weken konden vertellen hebben we het via FaceTime gedaan.. en in het filmpje hebben we doorverwezen naar het scherm .. waar wij dus zaten ! En toen pakte ik het cadeautje uit met de echo foto er in ! :)
Het was behoorlijk wat monteer en acteer werk.. maar het was erg leuk ! en ook nog eens een leuke herinnering voor later!
Succes met iets leuks verzinnen !
 
wij hebben alle ouders en broer/zussen een klein kaartje gegeven met daar in ieder een sokje.

met de volgende tekst:

Lieve as opa.

je ziet mij nog niet maar zit al lekker warm in mama's buik, als je straks mij komt bewonderen wil je dan samen met as oma mijn sokjes aan doen zodat ik met warme voetjes over de grote wereldbol kan stappen.

Ook dit kaartje aan oma gegeven met 1 sokje en de tekst maar dan met as opa ingezet.

Ook dit aan onze broer/schoonzus gegeven en dan de ene met lieve as oom en de andere met lieve as tante.
ze vondne het super leuk, en toen de kleine er was en in het ziekenhuis hadden ze de sokjes mee en op het aankleedkussen hebben ze samen ieder 1 sokje aan de kleine aan gedaan , thuis deden de broers/zussen van ons ook, van ieder een foto gemaakt en in het babyboek geplakt..

aan oma die alleen was hebben we een fles gegeven met kaartje zelfde tekst maar gevraagd als ik straks over de vloer bij oma kom wil oma dan mij het flesje geven met een flesje van 1 love oma met bijpassende slabber

bij de 2de wonder hebben we een taartje meegenomen op bezoek van buiten niks te zien maar van binnen 2 kleuren muisjes in verwerkt.
 
Terug
Bovenaan