hoelaat krijgen jullie kleintjes savonds de laatste voeding???

A

Anoniem

Guest
hallo
ik had eigenlijk een vraag..
Mijn zoontje is nu 6 maanden....hij krijgt om elf uur zen laatste flesje
maar wij hebben zoiets van dat we eigenlijk die laatste voeding wel willen stoppen zodat we zelf ook wat meer nachtrust kunnen pakken!!!

hoe hebben jullie dit gedaan..en heeft iemand tips???
alvast bedankt

hallo
ik had eigenlijk een vraag..
Mijn zoontje is nu 6 maanden....hij krijgt om elf uur zen laatste flesje
maar wij hebben zoiets van dat we eigenlijk die laatste voeding wel willen stoppen zodat we zelf ook wat meer nachtrust kunnen pakken!!!

hoe hebben jullie dit gedaan..en heeft iemand tips???
alvast bedankt

Hoi,

Mijn zoontje is nu bijna 8 maanden en krijgt om 22.30 zijn laatste fles. Hij gaat om 19.30 naar bed en meldt zich altijd rond 22.30 uur. Hij krijgt dan een fles en gaat meteen weer naar bed en slaapt weer  tot 9.00. Hij krijgt dan tussen 9.00 en 9.30 zijn eerste eten.
Op zich zou ik ook wel van die laatste fles afwillen maar hij heeft hem nog echt nodig, aangezien hij zich meldt en deze fles (200 ml) binnen 10 minuten helemaal opdrinkt.

Dit is nu zijn eetschema:
rond 9.15: pap met de lepel (van 200 ml opvolgmelk
rond 12.30: pap met de lepel (van 200 ml opvolgmelk) of 1 snee brood met beker melk
rond 16.00: warm eten
rond 19.00: fles 200 ml
rond 22.30: fles 200 ml
tussendoor: fruithapje

Vorige week ben ik nog met hem bij het CB geweest (met 7,5 maand). Hij was toen 9350 gram en 75 cm. Volgens hen mag hij nu echt hebben wat hij krijgt.

Wat krijgt jouw zoontje op de hele dag te eten? Ben ook wel benieuwd naar tips om de laatste fles af te bouwen!

groetjes Sanneke

Hoi,

Wij hebben de laatste fles al toen Myrthe 3 maanden oud was terug gedraaid van 23.00u naar 19.30u.
We hebben de laatste fles gewoon steeds per paar dagen terug geschroefd met een half uur eerder.
Dus eerst om 22.30u en toen dat werkte kreeg ze na een paar dagen haar laatste fles om 22.00u en zo zijn we het gaan afbouwen.
Want we moesten haar wakker maken voor die fles en als we dat deden dan werd ze 's nachts ook wakker en liets we haar slapen dan sliep ze de hele nacht door. Met gevolg dat we haar eerst dus nog een tijd wakker hielden voor dr laatste fles. Maar toen wij daar alledrie gek van werden zijn we het dus op deze manier gaan doen.
En binnen 2 weken lag Myrthe al om 19.30u op bed.
Wel probeerden we dan die dag wel wat vaker de fles te geven zodat ze wel voldoende binnen kreeg (toen kreeg ze nog alleen de fles) maar ook dat lukte niet altijd, Myrthe is geen drinker.

Heel veel succes, laat je even weten of en hoe het lukt?

Liefs Reneke

Mijn zoontje krijgt om half 8 zijn laatste voeding. Hij slaapt dan door tot de volgende morgen half 9.
Ik heb eigenlijk nooit later gevoed dan half 10, maar heb eigenlijk het steeds meer vervroegd das iedere keer een  kwartiertje en toen ik rond half 9 zat heb ik het in één keer gedaan. Ik doe de kleine rond 7 uur in bad en tussen de voeding om half 8 ( hij krijgt nog bv) krijgt hij er een klein beetje pap bij. ogeveer 70cc. Gewoon lekker voor de nacht.

Succes ermee.

Groet

Hoi,

Mijn zoontje krijgt om 19.00-19.30 de laatste keer bv en dan slaapt hij tot 7.00-8.00.

Gr MJ

hee dames..
bedankt voor jullie reacties!!!

we hebben milan gisteravond om kwart over 9 zen laatste fles gegeven...en hij heeft tot vanmorgen half 9 geslapen!!!!wij konden dus ook eens heerlijk op tijd naar bed..
we weten nu dat hij het kan dus we gaan nu alleen maar meer afbouwen...zodat hij rond half 8 de laatste fles krijgt!!!!

Liefs

heyhey

toen nathalia 6 maanden was, kreeg ze nog om 22.30 uur voeding.
op een gegeven moment merkte we dat ze er totaal geen behoefte meer aan had om zo laat nog wakker gemaakt te worden, dus zijn we gaan afbouwen.
elke keer een half uurtje. en als ze het eventjes niet pikte, wachtten we een paar dagen en gingen daarna weer verder met afbouwen.
nu krijgt ze al 2 maanden om 8 uur haar laatste fles( met bambix)
ook nu merken we dat ze 8 uur te laat vind worden dus gaan we weer schuiven naar 7 uur.

nathalia haar schema ziet er nu nog zo uit:

8.00 fles
10.00 fruit
12.00 boterham
16.30 fles
18.00 groente
20.00 fles met bambix

we gaan nu ons schema veranderen en komt er dan zo uit te zien:

8.00 fles
10.00 fruit
12.00 boterham
15.00 fles
17.30 groente
19.00 fles met bambix

hoop dat je hier wat aan hebt

wat goed trouwens dat hij nu zo lekker lang heeft geslapen! heerlijk is dat he, dat je nog wat aan je avond hebt! nu maar hopen dat dat zo blijft!

liefs, do

Pfoe.. wat slapen jullie kindjes lang! Zarah wil echt nog rond 22-23 uur een fles hebben, en als we geluk hebben, slaapt ze tot 7 uur door. Hier ben ik overigens al heel blij mee hoor, maar als ik het hier zo lees, hebben jullie het nog veel beter! Afbouwen gaat hier nog niet lukken ben ik bang, aangezien ze er echt nog wakker van wordt en de fles leegdrinkt. Wel krijgt ze 150 cc, ipv 180 cc die ze overdag krijgt. Ach ja, ze is een dun meisje, dus ze kan het wel gebruiken denk ik dan maar..

Terug
Bovenaan