Hoelaat vertrekken jullie?

Een vraag met betrekking tot de vakantie. Wij gaan met de auto met onze dochter. Wij vertrekken normaal gesproken vroeg in de ochtend/ laat in de nacht, maar kan ik mijn dreumes ook wakker maken en dan zo in de auto zetten om te vertrekken? Ben bang dat zij dan niet meer slaapt.
 
Ik denk dat mijn kind dan ook echt niet meer zou slapen en ik vind het ook zielig om ze zo uit hun nacht-slaap te trekken.

Ik weet niet hoe ver je rijden moet? Als het minder dan 6 uur is zou ik het gewoon overdag doen met tussenstops en dan het middagslaapje wel in de auto, dan heb je die 2 uur hopelijk al te pakken.

Als het meer dan 6 uur rijden is, zou ik rond 20.00 vertrekken en je kind laten slapen in de auto. Waarschijnlijk tukt ze dan wel een goede nacht door. Voor jezelf is dat pittig, maar lijkt me voor je kind het makkelijkst.
 
Wij hebben 2 zoons die inmiddels 4,5 en ruim 2 zijn. Wij rijden in de zomervakantie vaak ruim 1100km. Van alles geprobeerd met ‘s nachts rijden en vroeg weg gaan. Bij mijn oudste zoon ging het altijd prima, die sliep bijna de hele reis. Die viel (en valt) vrij makkelijk in slaap bij een autoritje. De jongste daarentegen heeft nooit goed in de auto geslapen. Dus we hakken de reis in 2en. En nemen onderweg een overnachting. Anders jammert en zeurt de jongste alles bij elkaar. ‘s Ochtends vroeg vertrekken. De eerste dag 8uur rijden, de 2e dag 4 uur rijden.

Het is dus echt heel wisselend per kind. Vaak voel je zelf wel aan wat het beste voor je kind is.

En dat ‘s nachts rijden moet je zelf ook wel trekken. Want als je dan inderdaad het geluk hebt dat je kind ‘s nachts slaapt in de auto. Dan komt hij uitgeslapen op de vakantiebestemming aan, en ben je zelf behoorlijk gaar…
 
Dat ligt echt aan je kindje. Hier een zeer makkelijke slaper, die we ook wel eens tijdens dr middag dutje (ze is net 2) uit bed halen als wr ergens heen willen, familie ofzo. We leggen haar dan gewoon slapend over haha. Dus voor de nacht zou ik me echt geen zorgen maken in ons geval, die tukt wel door.
ik zou wel meenemen hoe ver het rijden is. Wij zijn afgelopen weekend naar Frankrijk gegaan (noord). Keertje stoppen onderweg. Middagdutje deed ze in de auto. Nog een keertje stoppen. En we waren er al!
 
Ik lees even mee, ben er ook nog niet over uit hoe we het met ons mannetje van 22 maanden doen. Wij moeten straks zelf een uurtje of 8-9 rijden. Slaapt snachts altijd erg goed, maar kan even niet peilen hoe dit in de auto is. Stel dat hij niet slaapt ‘s nachts, dan hebben we de volgende dag niet zo’n gezellige dag ?
 
Ik ga morgen ook voor het eerst met de auto met de kindjes. (1500km) Wij hebben er 1 van 5 en 1 van 8 maanden. Die van 5 lukt het wel, voor die van 8 maanden ben ik behoorlijk zenuwachtig. Wij gaan rond 10 uur savonds en rijden beide snachts om en om.
 
Wij zijn met de kids ook meerdere keren naar spanje gereden en vertrokken vaak rond 23.00. Wij pakten de hele auto in en als allerlaatste tilde we ze zo in pyjama over van bed naar de auto. Werden vaak wel eventjes wakker maar na paar minuutjes rijden sliepen ze weer. Tegen de tijd dat ze weer wakker werden waren we al een heel eind en konden we het laatste stukje lekker op ons gemak doen. Voordeel is ook dat je de file hierdoor voor bent.
 
wij hebben er net een rit van 11uur op zitten, zijn om 6uur sochtends vertrokken. Kids dus rond 5.30u eruit gehaald. De jongste van 2heeft nog wel even geslapen sochtends en zijn middagslaap natuurlijk. De oudste van 4 alleen smiddags even geslapen. Het ging boven verwachting goed en ik was blij dat we met het avondeten over waren zodat de kids nog even lekker konden bewegen voor het slapen savonds
 
Terug
Bovenaan