Hoelang aan de clomid?

Hallo allemaal,

Ik zit nu in ronde 15, en slik nu al 5 maanden clomid.
Nu staat er in de bijsluiter, dat je niet langer dan 6 maanden clomid mag slikken.
Binnenkort ga ik naar de gyn, dan vraag ik het wel, maar hoe is het met jullie gegaan.
Hoeveel kuren clomid hebben jullie gehad?
Wat komt er na de clomid?? Moet je dan weer andere pillen slikken ofzo??
Wie heeft dit ook meegemaakt??
Trouwens, de gyn gaat ook praten over een HSG, iemand hier ook ervaring mee??
Ik hoop graag wat van jullie te horen.

Groetjes Kwek

Hoi

Ook ik gebruik clomid en heb net mijn 4e kuur afgerond. Volgens mij mag je clomid wel langer gebruiken hoor, alleen moeten ze regelmatig controleren of er geen cystevorming ontstaat. De fertivpk'e zei dat als ik nu wel goed reageer op clomid (ik zit op 3 clomid per dag), we dat best een tijd kunnen proberen. Om te controleren krijg je dan een inwendige echo.

Een hsg heb ik niet ondergaan, als de clomid bij mij weer niet (goed) werkt, moet ik een laparoscopie ondergaan. Dan maken ze 2 gaatjes in je onderbuik en kijken dan of je eileiders doorgankelijk zijn. Eventueel kan tijdens die operatie ook een behandeling gedaan worden; het wegschroeien van cystes op de eileiders. Of alleen laparoscopie en daarna over op het spuiten van hormonen.

Bij een hsg krijg je een contrastvloeistof via de vagina ingespoten om te kijken naar de baarmoeder. Hoe het verder gaat weet ik niet.
Heb wel gelezen dat een hsg niet meer zo gebruikelijk is, dat er vaker een laparoscopie gedaan wordt, omdat ze dan meer dingen tegelijk schijnen te kunnen bekijken en je je eventueel meteen kunt laten behandelen (het schroeien, waardoor je cyclus weer normaal kan worden of waardoor clomid beter pakt)

Zo...een heel verhaal, ik hoop dat je er wat aan hebt...en op www.freya.nl kun je er ook nog van alles over vinden.
Natuurlijk eerst hopen dat het met de clomid gaat lukken...

gr Jackje

Hallo Kwek,

Ik gebruik ook al een tijdje Clomid. Ik heb nu 5 maanden 1 tablet gebruik, 1 maand 2 tabletten en nu ga ik beginnen met 3. Bij mij willen ze na deze behandeling (als die niet aanslaat) over gaan op spuitjes.....

Ik moet zeggen, die pagina die hierboven wordt genoemd, heb ik onwijs veel info af kunnen halen!!!

Liefs Flower

Hallo Kwek,

Volgende maand zit ik een jaar aan de Clomid. Sinds december slik ik 4 pillen per dag en dat werkt heel erg goed. Toevallig heb ik van de week gevraagd hoe lang ik er nog mee mocht doorgaan en hij zei dat omdat het gecontroleerd gebruik is ik er voorlopig nog mee mocht doorgaan. Hij begreep echter wel dat ik natuurlijk ook ooit eens resultaat wil zien. Ik krijg het nu nog twee keer en dan gaat hij de boel evalueren. Ben benieuwd wat er dan uitkomt. Zal wel moeten gaan spuiten al weet ik nog niet helemaal wat dat gaat inhouden.

Groetjes
patricia

Hoi Kwek,

Ik heb zelf maar 2 cyclussen clomid gebruikt maar kreeg hier
giga bijwerkingen van dat ik er mee moest stoppen.
Dus hoe het zit bij langer gebruik weet ik niet.

Je vroeg over HSG.
Ik heb zelf een HSG onderzoek gehad en weet dat vrouwen het
als heel verschillend ervaren.
Ik vond het zelf pijnlijk. Ze spuiten dan vloeistof door de baarmoeder en
eileiders heen om te kijken of alles goed was.
Dat laatste was gelukkig wel bij mij.
Wat ik je in ieder geval aan wil raden is om niet alleen
naar het onderzoek te gaan.
Het is wel prettig om dan iemand bij je te hebben.
Ik heb er zelf nog een paar dagen er na last van gehad, maar
dit kan ook komen omdat ik toen nog niet zolang er voor een
miskraam heb gehad.

Succes er mee.

groetjes Ilse

Terug
Bovenaan