hoelang aan tafel zitten??

A

Anoniem

Guest
Hoi!

Even een vraagje.. Hoelang zitten jullie ongeveer met jullie kindjes aan tafel, dan heb ik het over de boterham.

Fleur kan daar zo langover doen..Klein voorbeeldje, vanochtend was ze al ruim eenhalf uur bezig, en had nog niet heel haar boterham op.. Zo gaat het eigenlijk elke dag.. Het maakt niet uit wat ik er op doe..Ze is met zoveel dingen bezig, behalve met haar boterham..Ik neem aan dat ze toch wel honger heeft op de vaste eet tijden.. Het is ook nog eens zo wanneer ik geen aandacht geef dat ze dan wel eet (maar dan wel langzaam) zodra ik ook maar even naar haar kijk begint ze te kokhalzen, en hoeft ze niet meer..

Zal ik er een maximum tijd voor zetten?? Of is het normaal dat we elke dag zolang aan tafel zitten??

Ik wil absoluut niet overkomen als een ongeduldige moeder, maar vroeg het me zomaar eens af..

Groetjes Elma

Hoi

Hier duurt de boterham maximaal een half uur.
Joyce eet de laatste tijd slecht brood,maar geeft duidelijk aan wanneer ze genoeg heeft en dan haal ik gewoon haar brood weg.Wij maken hier geen probleem meer van slecht eten.Onze oudste zoon heeft 4 jaar heel slecht gegeten en kwam niets tekort.Ook groeide hij goed en was nooit ziek.Wij nemen aan dat de kleintjes zelf aangeven wat ze nodig hebben en dat gaat tot nu toe heel goed.
Wel een kleine regel is niet eten dan ook niet snoepen!

In jou geval zou ik na een half uur haar bord weghalen.
Misschien leert ze dan wat sneller te eten.

Succes Jessica

Hoi hoi,

Jennifer is een echte broodeter, want die boterham is al bijna op als ik mijn eigen boterham nog aan het smeren ben... Nou ja das een beetje overdreven neergezet. Maar zij heeft hem eerder op dan ik en dan wil ze vaak nog wel een sneetje.
De melk echter drinkt ze bijna nooit op!

Maar een half uurtje lijkt mij ook wel maximaal. Anders geef je haar pap ofzo... of een ontbijtkoek..

gr. Ilone

Ik weet niet of je haar een boterham met korst geeft maar voor Marissa haal ik de korst er nog af. Zij heeft namelijk erg veel moeite met de korst en moet dan regelmatig kokhalzen. Zonder korst geef ik hem uit het vuistje en binnen 3 minuten heeft ze dan haar boterham op. Misschien iets om te proberen?

groetjes Linda

Ook ier gaat de boterham en trouwens warm eten ook snel! Hij heeft de boterham zeker in 10 minuten wel op hoor!

X Saskia

Feline eet ook tergend langzaam. Nu eet ik zelf mijn avond eten niet snel, maar brood ben ik wel snel mee!
En het is ook irritant, maar ja ik blijf er gewoon maar bij zitten. Ik ga wel even proberen om gewoon een boterham dubbel te klappen en zo te geven, misschien gaat het dan sneller dan stukjes brood.

groetjes Maris

Hoi,

Alice is pas net begonnen met het zelf eten van haar boterham maar dit gaat ook niet echt heel snel. Ik help haar echter af en toe en stop dan een stukje in haar mond. Als wij het eten op hebben dan moet het gewoon klaar zijn dus daar zorg ik ook voor. Als ik haar helemaal zelf zou laten eten zou het ook minstens een half uur zijn schat ik als ze het al helemaal op zou eten.

Groetjes Alberdien

Ik vind een half uur aan tafel wel het maximum hoor. Daarna haal ik het bordje weg en zeg ik KLAAR!! Vaak heeft ze dan gewoon geen trek. Maar ik geef ook niks anders ervoor in de plaats. Ze heeft genoeg kans gehad om te eten, wil ze niet, dan niet. Maar het kan niet zo zijn dat mijn dochtertje gaat bepalen dat ze geen trek heeft in brood, maar wel in koek. Als je eenmaal begint met iets anders te geven, is het heel moeilijk nog af te leren.

Terug
Bovenaan