Hoelang ben ik nou zwanger??

Halloo allemaal..
Misschien een hele stomme vraag en ik heb wel al duizend keer op internet gekeken maar iedere keer een schommeling in de resultaten..
21 febr was de eerste dag van mijn laatste menstruatie ..sinds ik ben gestopt met de pil heb ik altijd een cyclus gehad van 34 dagen..
hoeveel weken ben ik nu zwanger.. de ene keer staat er 6 de andere keer 7 weken..
we gaan dinsdag naar een echo waar ze het   hartje kunnen horen bij 6 weken.. maar straks ben ik geen 6 weken..??
help... liefss(K)

Hoe lang je precies zwanger bent is afhankelijk van het moment van de bevruchting. Omdat je die bij een natuurlijke zwangerschap bijna niet weet wanneer dat is geweest, kan dat een paar dagen schelen.

De echo zal uiteindelijk precies kunnen zeggen hoe lang je zwanger bent, tot op de dag. Misschien nog niet de a.s. echo, want 6 weken is erg vroeg voor een echo en wellicht valt er nog niet zoveel te zien. Je zult dus echt even moeten wachten.

Groetjes, Marisa

Hallo Shiros

Misschien kan ik jou een beetje helpen,
Ik ben 20 februari ongesteld geworden en heb op internet gekeken en ben 6 weken en 2 dagen zwanger bevalling datum is 27 november,
Mijn cyclus was tussen 32-36 dagen.

Jij telt zo,,. zaterdag 28-02 1 week zaterdag 7- 3 2 weken za 14-3 weken enzovoort.

Is dat jou eerste zwangerschap?

Ik ben zwanger van een tweede kindje, heb een zoon van 5 jaar

Ik wens je een goede echo. Ik heb 10de een afspraak voor de echo

Groetjes

Hoi Shiros,

Mijn voorgangster heeft gelijk dat de exacte zwangerschapsduur pas zeker is als je een echo hebt gehad. Toch kun je wel uitrekenen hoe lang je ongeveer zwanger bent.

Het is inderdaad een beetje ingewikkeld, omdat je blijkbaar een langere cyclus hebt dan de 'standaard' 28 dagen waar de meeste rekenprogramma's vanuit gaan. Als je een cyclus van 28 dagen had gehad, had je twee weken na 21 feb. (dus ongeveer 7 maart) je eisprong gehad en was je nu inderdaad 7 weken zwanger (twee weken tussen menstruatie en eisprong, en 5 weken sinds eisprong/bevruchting). Als je echter een cyclus van 34 dagen hebt, betekent dat dat je eisprong ws. 6 dagen later is, dus bijna 3 weken na je menstruatie. In dat geval is de bevruchting pas 4 weken geleden, wat betekent dat je 6 weken zwanger bent. Snap je het nog ;-)?

Maar voor je echo maakt dit allemaal niet zoveel uit. Als je 6 weken zwanger bent kunnen ze waarschijnlijk al een hartje zien kloppen, en als je 7 weken zwanger bent kunnen ze het bijna zeker zien. Alleen maar beter dus. En bij die echo wordt ook het vruchtje opgemeten, en dan kunnen ze je (vrij) precies zeggen hoe lang je zwanger bent. Ben je meteen van al dit gereken af.

Groetjes,
Betje.

Hoi Allemaal,

Ik heb zelf twee cycli gehad van 38 dagen, nu ben ik sinds november zwanger. Je zou denken dat ik dan een flink aantal dagen achter zou lopen op schema, maar bij de eerste echo was dit drie dagen en bij de 20 weken echo was dit nog steeds 3 dagen. Er is dus echt niks voor te zeggen wanneer je je eisprong hebt als je een andere cyclus hebt dan 28 dagen, en zelfs al heb je 28 dagen, kan er ook nog een week verschil inzitten! Dat is ook de reden dat ze tegenwoordig uitgaan van de eerste dag van je laatste menstruatie!
Ik hoop dat de echo je meer zekerheid geeft!
Geniet in ieder geval van je zwangerschap!!!

groetjes
Sas

Je hebt, net als ik, een lange cyclus, dus de uitgerekende datum hoor je pas bij je 1e echo....met 12 weken.Hoor je wel bij de verloskundige.Haar moet je inderdaad eerst de 1e dag laatste menstruatie doorgeven, rekent zij uit wanneer je volgens de bekende rekenmethode uitgerekend bent, maar als jij een langere cyclus hebt word die datum waarschijnlijk ietsje (een paar dagen hooguit) naar boven verschoven bij de 1e echo.Dan kijken ze naar de grote van je kindje.
Dus nog effe geduld!
Groetjes Roos.

ik vind een echo met 6 weken wel heel vroeg, maar zoals andere al gezegd hebben tijdens het maken van de termijnecho wat tussen de 8 en 10 weken gebeurd kunnen ze zien hoe ver je zwanger bent.

Houd er wel rekening mee dat niet bij iedereen al een kloppend hartje te horen is bij 6 weken.
Bij 6 weken gaf mijn test zelfs negatief aan en pas bij 8 weken gaf hij positief aan.

Ik had mijn eerste echo toen ik dacht ongeveer 8 weken te zijn... Uitwendig kon de huisarts niets zien, dus heeft ze een inwendige echo gemaakt. Bleek dat ik toch een weekje minder ver was... Wij hebben bij 6 weken en 5 dagen het hartje zien én horen kloppen.

Overigens, ik had vroeger een heel wisselende cyclus, dan weer 28 dagen, dan weer 34, dus hoe dat precies zit, daar durf ik geen uitspraak over te doen. De laatste cyclus die ik had was 28 dagen, maar volgens de huisarts heb ik waarschijnlijk een late eisprong gehad.

Terug
Bovenaan