Hoelang ben ik zwanger?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag en hoop dat jullie mij daar antwoord op kunnen geven.
De eerste dag van mijn laaste menstruatie is 17 september.
Ik was toen ziek en heb antibiotica gekregen. Ben toen niet meer aan de pil gegaan.
4 weken later was ik nog niet ongesteld en heb een week later ongeveer een test gedaan: die was negatief. Een aantal weken later nog maar een keer een test gedaan. Wederom negatief. Toen ben ik naar de dokter gegaan om na te vragen wat er aan de hand kan zijn. Ik wilde namelijk eigenlijk wel gewoon weer aan de pil. Die gaf aan: Doe voor de zekerheid nog maar een test en als die ook negatief is begin dan maar gewoon weer aan de pil. Nou, wat blijkt: die test (gisteren gedaan) is positief. Ik ben wat kouwelijk, duizelig, heb een zwaar gevoel in mijn onderbuik. Maar verder geen zwangerschapskwalen. Ik heb al 2 zoontjes van 3 en 11 mnd. ALs ik echt zwanger ben vind ik het echt wel heel leuk. Ongepland maar wel een hele verrassing. Wat moet ik hier nou mee? Ik hoop dat ik een termijn echo mag om uit me maken hoelang ik zwanger ben. Ik wordt hier een beetje onzeker van.

Groetjes Mama van Rayen en Milan

Hoi,

Een positieve test is altijd positief! Dus je bent zwanger, gefeliciteerd. Gewoon weer een afspraak maken met je dokter. Het is mij verteld dat het onmogelijk is een positieve test te krijgen als je niet zwanger bent, andersom kan dat wel.

Veel succes!

Grt suuz 29,1 weken

hoi hoi,

Ik heb mijn huisarts gebeld. Ik heb dinsdag een afspraak en dan krijg ik een doorverwijzing naar de gyn. om te kijken hoelang ik zwanger ben.
Het is even wennen zo onverwachts maar zo langzamer hand begint ik het erg leuk te vinden om een 3de kindje te krijgen.

Groetjes Mama van rayen en milan

Hoi,

beide keren dat ik zwanger was, had ik volgens mijn laatste menstruatie zo'n 4 weken langer zwanger moeten zijn, toch was dit niet zo. Ik was de eerste keer maar 2 keer ongesteld geweest voordat ik zwanger werd, met een cyclus van 6 weken. ik was vijf jaar aan de pil en toen ik stopte, had ik een jaar lang niets. De tweede keer kwam ik van de pil af en er kwam een maand later niks, maar toch werd ik de maand daarop pas zwanger. Als je aan de pil geweest is, is je cyclus misschien helemaal ontregeld en kun je niet uitgaan van rond de 28 dagen

Hallo,

Ik heb gisteren een echo gehad. En ik ben nu 5 weken zwanger. Nog erg pril dus allemaal. Ik krijg over 2 weken weer een echo om te kijken of alles goed is. Ik ben nu nog maar zo kort zwanger dat er nog geen hartje te zien was. Ik was wel teleurgesteld maar heb me er nu overheen gezet en moet gewoon nog even 2 weken afwachten.

Ik laat het jullie weten.

Groetjes mama van rayen en milan

Hoi
Het is alsof ik mijn eigen verhaal lees. Ook ik wist echt niet hoe lang ik zwanger was. Ik heb ook een kuur gehad en daarna werd ik niet meer ongesteld.
En een test gedaan , maar niets en nog een test weer niets. Toen heb ik ook de huisarts opgebeld met de vraag wat nu?
Ik moest naar het ziekenhuis bloed prikken en ze keken naar de HCG in mijn bloed. Na een week moest ik weer overnieuw prikken en toen ik de huisarts belde feliciteerde hij me aan de telefoon.
Ze hebben dan een schema en hieruit kunnen ze zien hoelang je zwanger bent.
Dit is gemeten naar het HCG hormoon in mijn bloed. Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk vertel en dat je het een beetje snapt.
Over 2 weken bel ik de verloskundige maar en dan weten we het zeker als we een echo hebben gehad.
Want dat vind ik wel, ik weet nog steeds niet hoever en mijn broeken beginnen toch wel erg strak te zitten.

Terug
Bovenaan