Hoelang blijft een zwangerschaps hormoon?

<p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif;">Goedemiddag allemaal,</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif;">Wie zou mij kunnen helpen? Ik ben een beetje ongerust..</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif;">Op eerste pinksterdag deed ik een zwangerschapstest omdat ik me apart voelde, die bleek positief. Ik ben 5 weken zwanger geweest, ik heb een miskraam gehad, de zelfde ochtend dat ik die miskraam had gehad ben ik naar de huisarts geweest, zij bevestigde het; ik heb echt een miskraam gehad, de bloedingen waren heel erg en ontzettend pijn in mijn buik! Die bloedingen hebben ongeveer 1 week geduurd, de dokter adviseerde mij 2 weken geen gemeenschap te hebben. Maar dat heb ik toch gedaan, nadat de bloeding was gestopt. Nu ben ik 3 weken verder. Ik voel aan mijn lichaam dat ik misschien weer zwanger ben maar ik weet het niet zeker, ik wil het aan de ene kant wel testen maar aan de andere kant ook weer niet.. want hoelang blijft zo’n test positief? Hoelang blijft die hormoon in je lichaam zitten? Zou ik nu wel alweer zwanger kunnen zijn? Ik hoop dat iemand mij hier antwoord op wil en kan geven.. want ik weet het even niet meer.. Wat moet ik doen?</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif;">Groetjes van Stephanie.</p>

Het kan goed zijn dat er nog hcg te zien is. Het enige dat je kunt doen is testen en bij een positieve test contact opnemen met de vk. Alleen die kan over een tijdje met de echo zien of er wel of geen zwangerschap te zien is

Goedemiddag,
Bedankt voor je reactie!
Ik heb dinsdag een afspraak bij de gynaecoloog misschien kan hij of zij meer vertellen.. Ik was zwanger geworden met hulp van hormoon pillen.. dan ga ik nu maar eerst even testen!
Groetjes van Stephanie.

Is er na je miskraam geen echo gemaakt? Ik heb namelijk veel bloed en slijmproppen verloren, moest ook een miskraam zijn.  5 dagen later een echo gehad, het vruchtje zat er gewoon nog. Nu 28 weken zwanger. Denk dat alleen een echo duidelijkheid kan bieden. 

Terug
Bovenaan