Hoelang blijft het HCG-hormoon in je lichaam na een mk?

Hallo!
Eind april heb ik een mk gehad. Het voelt niet echt een mk omdat het al met 8 wken misging. En ergens in mijn achterhofd wist ik het ook wel... Stom hé! Maar nu heb ikeen vraagje: hoelang blijft het HCG-hormoon in je lichaam. We zijn druk aan het klussen en stel dat de menstruatie uitblijft (hoop, hoop) en ik snel zwanger raak? Straks zit het hormoon nog in me en denk ik dat ik zwanger blijf? Aaah! Volgens mij ben ik er ietsje te veel mee bezig!! De gyn had nl. niet tegen me gezegd dat ik moest wachten tot de volgende menstruatie. Greetz

In diverse bijsluiters van zwangerschaps- en ovulatietesten wordt
gezegd dat als je ze binnen drie weken na een zwangerschap gebruikt dan
kunnen ze onbetrouwbaar zijn. Ik ga er zelf van uit dat de hormonen na
3 weken verdwenen zijn.

Bij mijn eerste miskraam (3 maanden) duurde het 6 weken voordat ik weer
ongesteld werd, bij mijn miskraam van 8 weken duurde het 5 weken, nu na
een vroeggeboorte bij bijna 18 weken zwangerschap   ga ik ervan uit
dat het ook weer   6 weken duurt. (na mijn twee bevallingen werd ik
ook weer ongesteld na 6 weken, en dat terwijl ik borstvoeding gaf)

Dus als ik jou was, zou ik ook gewoon van 6 weken uitgaan, mocht je je
dan zwanger voelen, dan kun je een test doen en anders wacht je gewoon
nog even.

Succes

Miep

Hoi Tryce,

Ik had ook dezelfde vraag. Bij babybrabbel had iemand het aan de verloskundige gevraagd. Zij gaf dit antwoord:

Na een molazwangerschap heb je soms na een aantal maanden nog een positieve hcg test. Na een normale miskraam is het meestal na 1 week al weg.
hCG waarden gedurende de zwangerschap

Één kind
vanaf bevruchting vanaf eerste dag laatstemenstruatie (ELM) mIU/ML of IU/L
7 dagen 3 weken 0 to 5
14 dagen 28 dagen 3 to 426
21 dagen 35 dagen 18 to 7.340
28 dagen 42 dagen 1080 to 56.500
35 - 42 dagen 49 - 56 dagen 7.650 to 229.000
43 - 64 dagen 57 - 78 dagen 25.700 to 288.000
57 - 78 dagen 79 - 100 dagen 13.300 to 253.000
17 - 24 weken 2e trimester 4060 to 65.400
25 wk tot bevalling 3e trimester 3640 to 117.000
Enkele dagen na de bevalling, niet zwanger < 5

Hopelijk heb je er wat aan. Ik hoop dat het voor jullie weer gauw raak mag zijn!

Groetjes, Kat

Hallo Miep 34! Thanx voor je info. Nogal heftig wat je hebt meegemaakt. Na 18 weken een mk is niet niks. Pfff! Lijktme dathet niet in je koude kleren gaat zitten. Denkje wel goed aan je zelf?  Laat je het bezinken of ga je meteen door? Als ik teveel vraag moet je het zeggen hoor!

Hallo Kat! Bedankt dat je het ff hebt overgenomen. Ik ben er volgens mij veelste veel mee bezig. Begin deze week had ik volgens mij mijn eisprong wilde me vent niet klussen. Hij was moe.Ik moest mijn best doen om nie sjaggie te worden. Ergh hé?! Hoop dat het ook snel voor je lukt. Hoeveelste ronde?

Mijn nod is denk ik eind mei. Dan ga ik wel uit van 4 wken. Dus we wachten maar af.

Greetz

Terug
Bovenaan