Hoelang bloedverlies na curetttage?

Hallo meiden,

Ik heb een vraagje: ik ben overmorgen 3 weken geleden gecuretteerd en ik heb nog steeds last van een lichte bruine afscheiding. In de boekjes en volgens de verpleegkundige staat dat je normaal gesproken 1 á 2 weken bloed-/bruinverlies kunt hebben, maar dit is al bijna 3 weken zo. in het begin was het natuurlijk veel meer en was het ook echt bloed, maar nu heb ik nog steeds een beetje last ervan. Ik merk wel dat de gewone afscheiding weer op gang komt, maar het blijft een beetje bruin  van kleur (lekker smakelijk allemaal hé!!!)  maar ik ben benieuwd of er meer meiden zijn die hiervan last hebben. En hoe zit het eigenlijk met de afscheiding en het slijmverlies bij de eisprong, is die ook weer gelijk normaal na een curettage of komt dat pas weer goed op gang na de eerste menstruatie?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen?!!
Liefs Solleke

Hoi Bibi, ik werd gisteren ff gestoord tijdens onze chatsessie: jammer, vond het wel gezellig! En bedankt voor je antwoord.
Alleen... nou ben ik vanmiddag ineens ongesteld geworden.. of ongesteld, niet zoals ik normaa gesproken ongesteld ben, met flinke buikkrampen enzo. Ik heb wel hoofdpijn, heb ik ook altijd tijdens de menstruatie, maar ik voel eigenlijk alleen steken aan een kant van m;n onderbuik, lijkt wel een eierstok, maar dat weet ik eigenlijk niet zeker. Ik vind het zo raar omdat m'n curettage pas morgen 3 weken geleden is en ik heb van vrijwel iedereen hier op 't forum en ook van de gyn begrepen dat het in ieder geval wel 4 weken duurt en vaak nog langer. ZIjn er meer meiden die zo snel alweer ongesteld worden? En is het misschien verstandig even met de vk te bellen? Ik vind het een beetje eng...!
Liefs Sol

Hoi Solleke,

Sorry, geen ervaring met jouw situatie. Ik werd pas  7 weken na de curettage weer ongi. Gewoon de vk bellen,  ik weet niet hoe dat  bij jou is, maar ik mocht ze dag en nacht bellen met vragen.  Ik heb me maar beperkt tot de dag . Succes in elk geval!

Groetjes, Em  

Terug
Bovenaan