Hoelang Clomid gebruiken

A

Anoniem

Guest
He meiden,

Ik heb nu 11 rondes Clomid gebruikt ( niet 11 maanden achter elkaar)en vraag me eigenlijk af hoelang dat eigenlijk mag. Mijn gyn. heeft wel eens gezegd dat bij lang gebruik je baarmoederslijmvlies wat dikker kan worden en dat er dan geen kans is op eventuele innesteling.

Hebben jullie daar wel eens iets over gehoord en zijn jullie over gestapt op een ander medicijn/hormoon?

Het nadeel is dat ik bij de laatste 3 IUI's niet mijn eigen gyn. heb gehad en daardoor maar gewoon weer Clomid voorgeschreven is. Maar ik begin nu sterk te twijfelen of het nou wel goed is zo.

Wie weet kan ik hier alvast wat info opdoen...

Thanx, Britt

He brit,

Deze vraag heb ik ook aan mijn gyn gesteld. In de bijsluiter staat dat je clomid maar een half jaar mag gebruiken. Ik gebruik het nu al bijna een jaar. Volgens mijn gyn kan dat niet zoveel kwaad. je zou kunnen vragen voor iets anders mogelijk spuiten??. Volgens mij kunnen ze op de echo jou barmoederslijmvlies in de gaten houden, bij mij is dit nog steeds goed...

Hoop dat je nu al was meer weet.

Gr Roelien

hoi hoi,

ik heb bij mijn laatste bezoek aan de gyn (medio mei) hier ook met hem
over gesproken. Vanaf september slik ik nu (weer) clomid, steeds 4
maanden en dan moest ik terugkomen. Van te voren had hij gezegd dat ik
het twee periodes mocht proberen en dat er daarna gekeken zou worden
naar een andere oplossing. Na 8 maanden was ik echter nog niet zwanger.
Na heroverweging gaf hij het toch nog een kans en ik mag nu nog een
keer 4 maanden clomid gebruiken. Ik heb eind 2003 namelijk ook clomid
geslikt waarvan ik   na 5 maanden zwanger ben geraakt. Het is waar
dat de kwaliteit van het baarmoederslijmvlies minder wordt waardoor je
minder goed zwanger kunt raken. Maar mijn gyn zei dat het soms
vergelijken van kansen is. In mijn geval geeft hij het nog een kans.
Als ik na september nog niet zwanger ben, krijg ik een kijkoperatie en
stappen we over op injecties. Zefl mocht ik trouwens de uiteindelijke
beslissing nemen.

succes!

Hoi hoi,

Ook ik gebruik clomid. Nu voor de 8e maand. Vorige maand vroeg ik de gyn of dat geen kwaad kon. Hij zei dat het niet schadelijk is, maar dat de kans dat je er dan zwanger mee wordt kleiner zal worden. Ik merk de laatste 2 maanden ook dat de cyclus wat langer gaat duren en dat ik meer last heb van menstruatiepijn. Geen idee of dat er mee te maken heeft...
Morgen heb ik een gesprek met de gyn over hoe nu verder. Uit het HSG bleek dat ik een verstopte eileider heb dus dat dat ook een grote rol kan spelen dat we nu na een jaar en 8 maanden nog niet zwanger zijn...
Ben erg benieuwd wat we nu gaan doen. Ik neem in ieder geval aan dat we stoppen met de clomid. Maar ja zonder clomid heb ik een erg onregelmatige cyclus wat ook vervelend is. Ik laat het jullie wel weten.

Groetjes,

Sanne

sanne, ik wil je even een hart onder de riem steken. Ook ik heb ws een
verstopte eileider en mogelijk dat de andere ook niet voor 100%
doorgankelijk is. Daarnaast heb ik ook een onregelmatige cyclus zodat
ik clomid slik. Nu voor al weer 9 maanden. Maar we hebben ook een
zoontje van 21 maanden, die is er ook gekomen, ondanks die vervelende
eileiders en met clomid. Na 5 maanden gebruikt te hebben was ik
zwanger. Nu proberen we een tweede, dat wil niet goed lukken, maar het
is dus wel mogelijk!!! Moed houden dus!  

He meiden,

Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb het ziekenhuis gebeld en gevraagt of ik dat even aan de gyn. kon vragen. Moest ik een afspraak voor maken en kan ik pas over 5 weken terecht....!!! Was best pissig. Gewoon een vraag die ik wil stellen...

Ik ga nu dan toch maar door met Clomid, anders heb ik helemaal geen eisprong, maar echt veel vertrouwen heb ik nu niet meer. Komt misschien ook door mijn stemming. Ben afgelopen weekend ongesteld geworden na onze 4e IUI. Heb er zo de balen van! En dan staat er ook nog sinds deze week een ooievaar bij onze naaste buren in de tuin....Grrrr...

Succes allemaal!

Gr. Britt

Terug
Bovenaan