Hoelang doorgaan met uitkoken??

Hallo, wat ik me afvraag is dus hoelang ik door moet gaan met elke dag de flessen en spenen uitkoken.  
Bram is nu bijna 4 maanden en ik doe het nog dagelijks!
Ook heb ik weleens gehoord dat als de flessen meegaan in de vaatwasser dat dat ook voldoende schoon is. Zou ik daarmee kunnen beginnen, wel makkelijk als ik straks weer moet werken       Hoe doen jullie dat?

Groeten Debby
 
hoi het enigste wat ik je kan vertellen dat ik gehoord heb dat je ze bij 3 maanden nog maar 1x in de week hoeft te koken.
ik zou ook wel willen weten of je het in de vaatwasser mag doen en hoe vaak dat dan kan?

gr.sandra
 
Hoi Debby,

Ik heb het ook wel eens gehoord, in de vaatwasser,.. maar weet niet of dat echt zo is.
had zelf mijn twijfels erbij...
Maar het zou een stuk makkelijker zijn.
Mijn dochter is nu 3,5 maand, en ik heb meerdere flessen, en heb een sterilisator gekocht bij de prenatal.
Als hij vol is dan zet ik hem in de magnetron.
Gebruik 1 fles de hele dag door, en de volgende dag een andere fles.

groetjes
Jeannette
 
hallo,

Ik heb het met 4 maanden bij het cb nagevraagd. Zij gaven aan dat 1 a 2 keer per week als je kindje ouder is als 4 maanden voldoende is. Je kindje stopt rond die leeftijd ook allerlei speelgoed in zijn mondje wat je ook niet uitgekookt hebt. Het wordt dan een beetje tegenstrijdig om wel elke dag je flessen uit te koken. Dus kook ik nu 1 a 2 keer per week uit en daarnaast gewoon afwassen of in de vaatwasser.
Groetjes, Nienke
 
hoi hoi




ik gooi de flessen gewoon in de vaatwasser, daarna spoel ik ze heel heet uit. De spenen en fopspenen en kolfspullen kook ik 2/3 keer per week uit (neem dan soms de flessen mee) Ik vind de flessen schoner worden in de vaatwasser, maar daarmee dood je natuurlijk niet alle bacterieen....

succes ermee, groetjes Clau
 
Hallo,
ik doe de flessen al een hele de tijd in de vaatwasser. Ze zijn hartstikke schoon en doe dit ongeveer 2/3x in de week.
Gaat geweldig!!! Vraag wel na of je flessen geschikt zijn voor de vaatwasser, want dat kan nog wel eens verschillen.
Groetjes
 
Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb alleen nog een vraagje en dat is gaan de spenen ook mee de vaatwasser in?
Ik denk dat ik de flessen 1x per week in de vaatwasser ga doen en 1x per week uitkook en zo blijf afwisselen.

Groeten Debby
 
Terug
Bovenaan