Hoelang doortasten ovulatietest

<p>Hoi allemaal</p><p>Ik ben deze cyclus voor het eerst met ovulatie testen begonnen.</p><p>Zit vandaag op dag 14 en had een licht maar toch duidelijk zichtbaar streepje ( weet niet hoe ik een foto plaats)</p><p>Nu is mijn vraag hoelang moet je doortasten zodat hij echt positief is.</p><p>Of wie kan het wat beter uitleggen?</p><p>Groetjes </p>
 
De meeste ovulatietesten zijn pas positief te noemen als het streepje donkerder of even donker is als de controlestreep. Dat staat geloof ik ook in de handleiding ;) Dat komt omdat je eigenlijk gedurende je cyclus toch altijd wel het LH-hormoon in je lichaam hebt. Het ligt eraan hoe lang je cycli zijn normaal gesproken, maar lang niet alle vrouwen hebben hun eisprong op dag 14! Ook heb ik gelezen van andere vrouwen dat de ovulatietesten van de action blijkbaar nooit heel knal worden, dus daar is ook een verschil in...
Ik zou nog even doortesten tot je een duidelijk positieve streep hebt (dus geen lichte, maar een donkerdere) en kijken of je dan eventueel lichamelijk ook wat voelt. En het hangt natuurlijk van je cyclus af. Bij een cyclus van 30 dagen is het veel waarschijnlijker dat je eisprong pas over een paar dagen komt. Succes!
 
Jomiejw, bedankt voor je reactie 
Ik heb idd een hele wisselende cyclus na mijn miskraam in november, laatste was 40 dagen en gebruik idd de testen van action.
Beste is dan gewoon nog paar dagen door testen met de hoop op een knaltest te krijgen.
Groetjes 
 
 
Met onderstaande link kan je foto's delen. Is het misschien ook duidelijker maar de teststreep moet inderdaad even donker zijn als de controlestreep
Ik gebruik zelf de testen van sensitest en die werken bij mij perfect  
https://www.mupload.nl
 
[quote quote=10168081]Bedankt voor jullie reacties. Welk merk advieseren jullie?[/quote]
Van Clearblue heb je testen die een rondje of een smiley aangeven, dat is in ieder geval een stuk duidelijker vind ik :) 
 
Ik gebruik ze dus van sensitest. Zijn erg goedkoop en makkelijk te bestellen via internet. Geloof 24 stuks voor 9 euro ofzo en bij mij werken ze prima. 
 
Terug
Bovenaan