Hoelang duurde bij jullie het ontpillen?

Hallo,

Wij gaan proberen voor een tweede en ik ben begin januari gestopt met de pil. Drie dagen daarna kreeg ik een ongesteldheid, maar dit kan ook nog een nabloeding zijn geweest.
Nu is mijn vraag hoelang het ontpillen bij jullie geduurd heeft en kun je nog wat doen om de boel een beetje te helpen?
Ik slik al monnikspeper.
Ik heb toch maar een berekening gedaan op babybrabbel.nl en dan zou mijn nod vandaag zijn. Maar ik vraag me dus af of dat wel klopt. Ik denk eerlijk gezegd dat ik gewoon nog moet wachten op mijn eerste ongesteldheid. Het liefst ben ik eerst al regelmatig ongesteld geweest voordat we gaan beginnen.
Maar ja ik hoop niet dat het nog heel lang duurt.

Ik ben al niet zo'n geduldig type......
Ons eerste kindje is trouwens een jongetje van 3 jaar. Wie gaan er hier nog meer voor de tweede?

Groetjes Gerrie.

Hoi,

Ik ben in oktober 2006 gestopt met de pil.
De 1e keer werd ik 4 dagen na de laatste pil ongi, maar dat komt door de pil.
De volgende rondes duurden 29, 31 en 32 dagen.
Nu wacht ik op mijn volgende ongi.
Bij een cyclus van 32 dagen is dat zondag, maar omdat ik deze ronde ovu-testen heb gebruikt weet ik dat ik mijn ei pas vorige week dinsdag had, en dat mijn ongi ook waarschijnlijk wat later zal zijn.
Helemaal regelmatig ben ik dus nog niet na 4 rondes.
Maar dat is denk ik bij iedereen verschillend.
Ik hoop stiekem dat ik toch zondag ongi word.

groetjes Mickey79

Hoi

Bij mijn eerste ben ik ook 7 jaar daarvoor aan de pil geweest. Ik heb 1 normale cyclus gehad, en de cyclus daarna was weer een van 6 weken. In die lange cyclus ben ik toch zwanger geraakt, dus ondanks dat ik niet regelmatig was, wel zwanger. Nu gaan we binnenkort voor de tweede. Ik vind het erg spannend. Ik ga volgende week het spiraaltje laten verwijderen. we zullen wel zien. Veel succes bij het klussen, en ik hoop dat het snel raak is.

groetjes geke

Hoi,

Na 6 jaar de pil ben ik gestopt en nu na  4 maanden nog steeds niet ongesteld. Ik ben naar de huisarts gegaan en die vertelde dat het wel een jaar kan duren voordat het opgang komt. Ik wilde ook geen extra hormonen om het op gang te brengen omdat je dan nog niet zeker ben of het eenmalig is of blijvend zeg maar. Ik heb geen haast om zwanger te worden dus ik wacht het rustig af.
groetjes an

Hoi,

Ben in Maart een jaar gestopt met de pil die ik 13 jaar heb geslikt. We gaan nu voor de 10e ronde en ik heb het gevoel dat mijn lichaam wel aan het veranderen is. Mijn borsten zijn eigenlijk best wel slap geworden en ik heb de laatste tijd veel meer een dikke of opgezwollen buik voor mijn nod. Ik weet niet waar je het nog meer aan kan merken, maar mijn periode is nu sinds een paar maanden veel echter en veel zuiverder bloed klinkt raar, maar ik denk dat een lichaam inderdaad een jaar de tijd nodig heeft, maar ja dat geld niet voor iedereen. Succes in ieder geval met ontpillen en zwanger raken natuurlijk.....

Gr. Marjolein

Hallo GKJ,

Ik ben met dezelfde vraag naar de ha geweest, omdat ik best een zware pil had die ik 3 jaar heb geslikt, daarvoor was ik al 7 jaar aan een veel lichtere pil.
Mijn ha zegt dat je tegenwoordig helemaal niet meer hoeft te ontpillen! Ik vond het ook een beetje vreemd.
Ik heb eerst de eerste twee 'natuurlijke' menstruaties afgewacht, maar het is bij mij ook nog niet zoals het hoort hoor. Maar goed, we kunnen toch vast proberen dacht ik.

Ik ga nu de tweede ronde in en ik moet zeggen dat ik merk dat ik ook erg weinig geduld heb! Maar ik weet ook dat dat dan dus erg kan gaan tegenvallen, dus probeer rustig af te wachten.

Succes ermee!

Groetjes Saskia

Hai bedankt voor jullie reacties!

Ik moet zeggen dat toen we voor de eerste stopten met de pil, toen was ik gewoon vier weken later ongesteld. Misschien zit het verschil in het feit dat ik toen eerst de pilstrip afgemaakt heb. En vervolgens ben ik gewoon niet meer aan een nieuwe begonnen. Nu ben ik gewoon ergens middenin gestopt.

Bovendien heb ik vorig jaar mei een prikpil gehad. Ik doe dat echt nooit meer! Wat een troep. Maar toen heeft het wel 2 maanden geduurd voor ik ongesteld werd. Toen was ik twee weken ongesteld en daarna weer een heleboel maanden niet meer.
Vervolgens ben ik toen in november/december maar weer gestart met de pil. We wilden toch graag een tweede en daarom in januari dus weer gestopt.

Misschien dat die prikpil dus ook nog een beetje meewerkt? En dan middenin de pilcyclus gestopt.

Zeg, hoe werkt dat temperaturen?
En waar koop ik dat?
En is dat altijd betrouwbaar?

Groetjes Gerrie.

he ik ben ook bezig voor de 2de was bij de eerste 2 maanden gestopt toen het al raakwas. ben nu 4 maanden gestopt en heb 2 maanden geleden een miskraam gehad.
hebben oav de huisarst een maand stilgelegen..
dacht eigenlijk dat ik weer zwanger was maar ben zondag toch weer ongie geworden
maar ja ik heb al een schat van een zoon en ik mag niet klagen het gaat bij ons (tenminste bij de vorige) snel dus ik heb goede hoop
groetjes   nicole

Terug
Bovenaan