hoelang duurt een slaapje?

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden

Even een vraagje, als jullie kleintjes slapen hoelang slapen ze dan?
Thijs is nu 8 weken en slaapt overdag eigelijk altijd een uurtje, hooguit 1 1/2 uur en wordt dan wakker. Hij is dan nog wel moe maar valt eigenlijk niet meer zelf in slaap. Jullie snappen dat dit voor mij erg vermoeiend is.
's Nachts slaapt hij wel langer aan één stuk (3 á 4 uur) maar overdag lukt dat maar niet!

Groetjes Jessy

hoi meid

ik heb het zelfde probleem met sverre hij slaapt soms zo licht of helemaal niet. maar heb dan ook wel als hij zijn fles gehad heeft dat hij meteen slaapt dan 4 uur is ook wel lekker alleen als hij wakker is huilt hij soms en dat vind ik moeilijk laten liggen of pakken. de nachten gaan hier goed soms slaapt hij door van 22.30 tot 5.30 maar ook soms 3.30.

hij wil gewoon veel van de wereld zien haahah.

o ja sverre is 6weken

nou doei doei lucy

Hoi hoi,

Heel herkenbaar, onze dochter (7 weken oud) slaapt overdag ook nauwelijks. Als ze bij mij ligt kan ze wel heerlijk slapen maar in haar bedje of in de box lukt niet. Als ze bij mij in slaap is gevallen en ik leg haar in haar bedje dan slaapt ze ongeveer 10 a 15 min. Laat ik haar bij mij liggen dan kan ze rustig 3 a 4 uur slapen.

s ´Avonds kan ze wel heerlijk in haar bedje slapen. Ze gaat ongeveer rond 18:00 a 19:00 naar haar bedje toe.

Ik zou het ook wel lekker vinden als ze ietsje langer kan slapen overdag, want volgens mij is ze wel moe.

Groetjes Sylvia

Hallo.

Nou mijn dochter ( 10 weken) sliep tot een paar weken geleden ook overdag zeer weinig terwijl ze wel heel moe was! Ik ben me er gewoon aan blijven houden om als ze beneden in slaap viel haar gelijk in haar bedje te leggen. Vaak werd ze dan wel weer wakker maar na even mopperen sliep ze wel weer. Wat bij mij ook wel hielp was zelf een beetje nog rommelen boven, zodat ze wel wist dat ik er nog was, ze sliep dan vaak sneller. Maar kan natuurlijk ook tegenovergesteld werken...........
Hoop dat ze bij jullie ook snel wat meer slapen. Onze dochter slaapt nu 's nachts ook meestal van 21.30 uur tot 8.30 uur! Heerlijk. Hoop dat het zo blijft maar ben benieuwd.....

hoi meiden

ben ik weer had al een berichtje geplaatst. ik heb nu de oplossing met sverre sliep ook wijnig en heb nu een buikband aangeschtaft. waar hij lekker warm tegen me aan kan slapen en is zo weg hij slaapt echt veel en ik vind het lekker voor hem en ook een beetje raar. maar als ze slapen worden ze groot het is alleen maar goed voor hem.

voor ons is dit de uit komst had ik veel eerder moeten doen.

nou doei doei lucy mamma van sverre 21 10 2007

hoi dames (en heren),

ik herken jullie probleem, al heb ik er weinig last meer van. Bij onze eerst hebben wij ook moeten zoeken, waarom hij niet zo lang slipe, ze zeggen wel mooi dat baby's niet zo lang kunnen slapen. maar naar mijn idee was dat onzin, want 's nachts kon hij wel langer slapen en ook als ik hem vast had lag hij langer te slapen, maar ja, als je de hele dag je kind vast hebt kun je niets meer doen.
Ik heb na lang zoeken en proberen, zijn favorite slaaphouding gevonden. In zijn geval op zijn buik, en waarrempel hij sliep in eens veel langer door. Hij sliep wel minder vaak, maar als hij waker werd was hij uitgerust en was een stuk vrolijker en allerter.
Nu bij onze 2e hebben we meteen gezocht naar zijn favo slaaphouding (voor hem op zijn zij) en hij slaapt al vanaf hij 4wkn (hij is nu 8wkn) is 's middags een paar uurtjes door, dus ik heb smiddags even mijn handen vrij om te spelen met de oudste.
Misschien een prettige tip voor jullie.

Hoi hoi

Hier heb ik er niet zoveel problemen mee.
Jordy ( 10 weken ) slaat eigenlijk al vanaf een week echt door.
De laatste maand slaapt hij van 22.00 tot 06.00
Ik heb er wel even moeite mee gehad omdat hij een week in de couveuse heeft gelegen.
De eerste nacht thuis sliep hij niet in zijn bed.
Ik heb toen de verwarming veel hoger gezet ( in de couveuse was het 30 graden op zijn kamer 20 ) en ik kon merken dat dat veel verschil maakte.
Ook heb ik hem laten slapen in zijn reiswieg en hij was meteen weg.

Overdag slaapt hij na elke fles ( 5 ) een uurtje ongeveer.
Overdag sliep hij heel slecht en maakte zich zelf iedere keer wakker met zijn armpjes.
Ik heb hem toen ingebakend in een dekentje en dat hielp enorm.
Baby's houden van geborgenheid en inbakenen is dan een prima oplossing.
Je kan vragen of ze het jou voordoen bij de wijk.
Misschien slaapt hij dan snachts ook door.
Ook zijn er speciale slaapzakken voor.
www.puckababy.nl

Succes !

hoi hoi

onze Jordi 9 weken slaapt best veel vind ik. s'morgens word ie wakker rond half 9 -9 uur en krijg hij zijn flesje, ff in de box spelen en dan weer terug naar zijn wiegje en hij gaat liev slapen, dan word ie wakker voor zij volgende flesje rond 12 uur na flesje weer ff in de box of wipstoeltje en hij is lekker aan het rondkijken dan weer op bed en slapen, rond 4 uur zijn flesje en dan blijf die meestal wakker ( of heel ff slapen in de box) lekker in bad 19 uur fles en naar bed, ik maak hem dan wakker voor zijn laatste flesje rond half 11 en dan slaap die tot 5 of 6 uur, meetsla val ie weer in slaap tijden de flesje en ik leg hem da weer terug in zijn bedje.

Alsik hem niet op tijd op zijn bedje legt, is die over de slaap heen en moet ie dan veel huilen voor dat ie slapval ,of  wil niks anders als gedragen worden. Als ie slaap val en ik wil hem neerlegen woed ie weer wakker en gaat huilen.Dus op tijd naar bed   enals di in de box slaap val laat ik hem dan ligen maar dan slaap ie minder goed en veel korter.

Als we ergens naar toe gaat slaapt ie wat minder natuurlijk door al de geshouw en zo.Ik vind het wel fijn dat ie nog zo veel slaapt, heb lekker veel tijd voor mijn dochter van 2 en kan alles en wat doen

Onze Jordi is een slaapkopie  ( onze dochter was het ook )

Groetjes Boontje

Terug
Bovenaan