Hoelang duurt ongeveer een bbz

<p> Hi dames,</p><p>Ik weet nu twee weken dat ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap heb. Ik kreeg twee weken geleden ontzettende buikpijn en daardoor in het zh een echo gehad en daaruit bleek dat ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap heb en dat het miskraam is geworden dat via de eileider in de buikholte is gekomen. </p><p>Nu waren de hcg waardes tussen de eerste keer bloed prikken en tweede keer ietsjes gedaald. En tussen de tweede keer en derde keer was die hetzelfde gebleven.  Nu moet ik dinsdag weer bloed prikken en hoop zo dat het nu flink is gedaald. Ik wil dit afsluiten. Ik voel me nu sinds 3 dagen lichamelijke eindelijk weer sterker. Ik dacht ook emotioneel sterker maar merk echt dat de emotie me soms aanvliegt, bang dat ik niet zwanger kan worden of heel lang weer gaat duren. </p><p> </p><p>Ook verlies ik nog steeds dagelijks oud bloed. Hoelang duurt dit bij jullie? En wanneer werden jullie weer ongesteld? </p><p>Pfff heb echt even een dipje </p>
 
Ach meis, wat een nare ervaring he. Ik weet er alles van. Had in je andere topic ookal gereageerd destijds. Ik heb het in februari mee gemaakt. Alleen ik ben met spoed geopereerd en me linker eileider is verwijderd  hierdoor heb ik geen vervolg aan hcg prikken nodig gehad.
Zelf werk ik op de afdeling gynaecologie /verloskunde en fertiliteit en uit ervaring kan ik je helaas vertellen dat dit soms echt weken duurt voor je hcg weer kleiner dan 2 is. Het nare hiervan is dat je van te voren niet kan vertellen wanneer dit gaat gebeuren. Soms stijgt het weer iets en dan daalt het weer, een typisch beeld hiervan.
Meestal wordt je na 6 tot 8 weken weer ongesteld mits je hcg dus wel gezakt is. Ik werd zelf 5 weken na de operatie weer ongesteld. Ik had na 3 weken weer een eisprong. Maar mijn hcg zakte dus dramatisch snel omdat de zwangerschap in zijn geheel verwijderd was 
Dikke knuffel
 
Bedankt voor je berichtje. En ik had jou berichtje volgens mij ook in mijn andere topic gelezen, bedankt dat je jouw verhaal ook wilt delen. Als ik Google dan vindt ik weinig ervaringen.  Maar zolang de hcg niet helemaal is gedaald heb ik ook geen eisprong en menstruatie??
 
 
Bij mij was het zo dat me HCG niet zakte maar juist steeg. Ook bij mij zat het in me buikholte en niet in me eileider. Omdat het langzaam bleef stijgen en me HCG onder de 5000 zat heb ik een methotrexaat injectie gekregen. Gelukkig was het voldoende met 1 injectie en zakte me HCG toen mooi. Moest elke week bloedprikken tot me HCG onder de 5 zat. Na de injectie mag je de eerste 3 maand niet zwanger worden maar daarna mag je weer proberen zwanger te raken. 
Heel veel sterkte en succes in deze tijd! 
 
Het klopt dat zolang je HCG niet voldoende is gedaald je ook geen goeie menstruatie cyclus hebt dus ook geen goeie eisprong. Ik had vrij snel na de injectie weer een normale cyclus en door de injectie kreeg ik eerst een flinke bloeding. Maar ik moest sowieso 3 maand wachten maar ik had na 3 maand een goeie cyclus en ook geen oud bloed meer. 
 
En zo'n injectie krijg je dan als 't vruchtje niet wordt afgebroken ofzo? Ik heb namelijk wel 't idee dat het eruit is. Soms snap ik er ook echt niks meer van. Ben echt heel erg benieuwd dinsdag met bloed prikken. Mijn hcg waarde bleef hangen bij 640 ongeveer. 
 
@ElsieJoy   niet heel erg opbeurend hahah nee hoor juist fijn om te lezen hoe het bij andere is gegaan (uiteraard niet fijn dat jullie dit ook hebben meegemaakt!) maar waarom moest je dan uiteindelijk toch geopereerd worden als ik vragen mag? Pff en jeetje wat heeft het lang bij jou geduurd zeg 
En ik denk dat bijna ik 2 weken geleden het vruchtzakje ben verloren, dan lijkt het me toch dat het bloeden een keer moet ophouden. 
En het lijkt mij toch als er niks meer zit qua vruchtje dat de hcg waarde ook niet meer kan stijgen toch? Vindt het echt nog steeds een vaag gedoe ze zijn er ook niet heel erg duidelijk in met uitleg. 
Bedankt voor jullie reacties! 
Ohja en waren jullie ook erg bang of er niet iets is aangetast en je zorgen maakt over de volgende keer als je weer zwanger mag worden/zijn? 
 
 
Hi,
Ik heb zelf geen bbz gehad maar een miskraam bij 11 weken. Op laten wekken met medicijnen, vruchtje was er direct uit maar bleef ook bloeden. Niet veel maar elke dag wel wat druppels. Bij de controle zag ze ook nog wat weefsel zitten. Na 5 weken werd ik weer echt ongesteld en is dat laatste stukje weefsel ook eruit gegaan, hierna had ik echt weer blank slijm en dan kun je zien of je schoon bent.
Zolang je geen blank slijm hebt ben je nog niet helemaal schoon.
Mijn HCG waarde daalde wel maar heb nog wel 6 weken tot na de miskraam positief getest.
Succes/sterkte!
 
Hi,
Ik heb zelf geen bbz gehad maar een miskraam bij 11 weken. Op laten wekken met medicijnen, vruchtje was er direct uit maar bleef ook bloeden. Niet veel maar elke dag wel wat druppels. Bij de controle zag ze ook nog wat weefsel zitten. Na 5 weken werd ik weer echt ongesteld en is dat laatste stukje weefsel ook eruit gegaan, hierna had ik echt weer blank slijm en dan kun je zien of je schoon bent.
Zolang je geen blank slijm hebt ben je nog niet helemaal schoon.
Mijn HCG waarde daalde wel maar heb nog wel 6 weken tot na de miskraam positief getest.
Succes/sterkte!
 
Terug
Bovenaan