hoelang flessen uitkoken

een vraagje tot welke leeftijd doen jullie de flessen uit koken.

Ik heb mijn dochter 10 mnd volledig bv gegeven, dus alleen maandag bij de oppas oma, deed ik de kolf en de flessen voor mij zelf en voor haar uitkoken/sterliseren . maar nu ze 11 mnd oud is doe ik nog steeds 2 keer per week alle flessen uitkoken/sterliseren.

Ik maak ze elke dag schoon met een spoje en spoel ze heel goed uit met heet water. maar ondanks dat doe ik ze minimaal 2 keer per week even grondig uitkoken/sterliseren.

Tot welke leeftijd doen jullie dat?
 
ik zou niet meer uit koken een sopje na elke voeding is genoeg.
een kind van 11mnd hoeft niet meer  steriel gevoed te worden.
brood eet ze misschien al met haar handen? daar zitten ook genoeg bacterien op.
en wat dacht je van een lepeltje.

groetjes
 
Ik heb de flesjes en spenen uitgekookt tot mijn dochter 6 maanden was.
daarna flesje gewoon in de afwasmachine en spenen 1 a 2 keer per week uitkoken.
ik kook wel nog steeds het water af voor ik het gebruik voor de voeding.
 
Hoi,
Officieel hoef je de flesjes en speentjes maar uit te koken totdat je baby ongeveer
6 weken is. Daarna kunnen de darmen de bacterieen wel aan schijnt het.
Ik heb het zelf volgehouden tot ongeveer 10 weken. Daarna wel regelmatig afwassen
natuurlijk, ervan uitgaande dat de baby gezond is.
Een nieuwe speen moet je ongeacht de leeftijd altijd uitkoken.
Groetjes Melanie mmv Quinten
 
Ik doe het eigenlijk nog iedere dag. Jamey is nu 6 maanden. Maar dat komt ook omdat ik een handig apparaat heb wat ik 5 minuten in de magnetron doe en hup, gekookt water erin en klaar voor de flesjes. Maar het hoeft inderdaad niet meer denk ik. Gewoonte geworden misschien...

groeten, Taatje
 
Hoi,

Ik zet de flesjes gewoon in de afwasmachine of was ze met de hand.
De speen kook ik wel 1 of 2 keer per week uit.
Dit doe ik sinds hij 6mnd was toen begon ik met bijvoeden en de lepeltjes en bakjes zijn ook niet steriel dus ik denk niet dat het dan nog nodig is..

Groetjes Mary jane
 
Hallo
Het is maar net waar je je prettig bij voelt.
Mijn zoontje is nu 18 maanden en krijgt elke avond nog 1 keer een fles. Ik steriliseer de flessen en spenen nog  2 keer per week ook al is dit niet meer nodig.
De flessen was ik verder gewoon af en maak ik de spenen schoon met de flessenborstel. Het is een gewenning denk ik.  
Groetjes
 
Terug
Bovenaan