hoelang in de autostoel

Hallo allemaal,

Weet iemand misschien hoe lang een baby van 2,5 maand maximaal in een autostoeltje mag zitten. Wij wonen namelijk zelf in Zuid Holland en de ouders van mijn man in Groningen. Binnenkort is dus het plan om naar Groningen te gaan. Alleen staat  de afstand en daarmee dus de duur dat onze zoon in een autostoeltje zit mij erg tegen. Kan iemand mij hier wat meer informatie over geven.

Groetjes Siem
 
Hoi,

Voor een keertje maakt dat niet uit. Wij wonen ook in zh en familie in groningen en zijn er ook een keer geweest toen ze een stuk kleiner was.

Zeker als je kleintje makkelijk is en lekker slaapt. En is hij onrustig kan je natuurlijk altijd even stoppen en rekken en strekken op een kleedje buiten.

Veel plezier.

ps advies voor lange ritten is geloof ik 2 uur achereen. Maar dat weet ik niet zeker.
 
Hoi

Je moet niet elke dag je baby lang in de maxicose zetten. Maar als dat een of twee keer in de week voorkomt is dat niet erg.
Wij zijn, toen ons zoontje 9 weken was, op wintersport gegaan (met de caravan, dus rijd je het in ongeveer 14 uren). Hij vond het prima, sliep alleen maar. Had het erg naar z'n zin.

Groeten Titiana
 
en het maakt ook niet uit als ze tijdens zo'n reis langer dan twee uren achtereen erin zitten. Wij reden soms wel drie en een half uur door als het lekker ging. Maar dan moesten we meer voor onszelf stoppen dan voor de kleine
 

Hoi Hoi
Er is inderdaad bekend dat baby`s eigenlijk niet langer dan 2 uur in de maxicosi kunnen. Dat is omdat het niet goed voor hun ruggetje is. Een keer is niet erg.
Maar te vaak is ook niet goed.
Ga jij zelf maar is in 1 houding 3uur zitten, dat vind je zelf ook niet prettig.
Maar goed ik wens je veel plezier in groningen.
Groetjes suzan moeder van Yvette 8,5 mnd

 
Terug
Bovenaan