hoelang in de box

Hallo,

Mijn zoontje is 10 maanden oud en vindt in de box spelen best leuk, voor maximaal een kwartier tot een half uur. Ik vind dit zelf best wel lang voor een baby van 10 maanden dat hij zelf in de box kan spelen. Nu hoor ik op de creche dat hij snel zat is van in de box spelen (naar hun idee te snel).  

Ik was benieuwd wat jullie ervaring is hoelang kindjes zich in de box zelf kunnen vermaken?

Groetjes Loekie
 
Hallo,

Mijn zoontje van 14 mnd had rond die leeftijd ook niet zoveel zin meer in de box. Hij zat er nog wel in, meestal op dezelfde momenten van de dag even. En dan speelde hij ook wel, maar juist rond die leeftijd begon hij te staan en wilde hij de wereld gaan ontdekken. Toen hij eenmaal goed kon staan, en die periode dus even weer had gehad, kreeg hij weer meer rust en wilde ook wel weer in de box zo af en toe. Niet meer zoals in het begin een uur, maar per keer zo'n 20 minuten. Hij is nu 14 maand en gaat af en toe nog een 15 minuutjes in de box. Het gaat er wat mij betreft om dat hij even tot rust komt, even in een kleinere omgeving tot zichzelf komen. Het maakt dan toch niet uit hoe lang hij erin zit? Het is per kind verschillend, de een vermaakt zich prima met een paar speeltjes in een veilige omgeving, de ander wil alles ontdekken, en dat laatste geldt zeker voor mijn zoontje. Die 'banjert' het liefst de hele dag de kamer door op zoek naar weer een uitdaging. Om hem rust te gunnen zet ik hem dan zo af en toe ook wel even in zijn kinderstoeltje met een boekje. Komt hij ook tot rust.

Er is geen regel, ieder kind is anders. Hoe graag je soms zou willen dat ze nog in de box willen spelen...

Succes!
groetjes, mmv Jeffrey
 
Hoi,

Wij hebben de box opgeruimd toen onze dochter 13 maanden was. Ze wilde er eigenlijk al niet meer in met 10 maanden, maar ik vond het nog wel handig dat hij er stond. Als de deurbel ging, of als ik iets in de kelder moest halen, kon ik haar even veilig neerzetten.
Toen ze 12 maanden was kon ik dat zelfs niet meer doen, want ze gilde de hele straat bij elkaar als ik haar in de box zette.
 
Hoi,

Ons zoontje is nu 13 maanden. Hij heeft ook een tijdje (rond 10 mnd) gehad dat hij maar kort in de box wilde spelen. Toch zette ik hem elke dag even in de box.
Nu hij wat ouder is en door de hele kamer kruipt en loopt, vindt hij het juist heerlijk om af en toe een half uur tot een uur in de box te spelen. Dan is hij ook echt aan het spelen. Op zijn manier heeft hij dan hele verhalen tegen zijn speelgoed. Hij speelt dan veel gerichter dan buiten de box. Dus hier gaat hij voorlopig nog niet naar zolder. Het is namelijk even een rustpuntje van de dag voor ons allebei.

Groeten van Gretl.
 
een half uur in de box WAUW
Bij mij is de box weggegooid geld geweest. Ze heeft vanaf het begin geen minuut leuk gevonden in de box. Uiteindelijk heeft het ding een maand of 14 stof lopen verzamelen en heb ik hem afgelopen weekend opgeruimd.    
Maarja, handig was ie wel voor die paar momenten dat je echt even je handen vrij moest hebben.
 
Zo lang ze er in kunnen en willen. (alhoewel soms heeft hij hier even niets te willen)

Maar heb nog een leuke:

Mijn schoonmoeder vertelde dat mijn zwager toen hij op de basisschool zat (dus 4 jaar was) na schooltijd nog in de box wilde. Toen stond de box er voor zijn kleine broertje. Dus onze kleintjes kunnen nog even vooruit
 
Onze kinderen hebben gemiddeld  zo'n 20 mnd. in de box gezeten. Natuurlijk niet de hele dag, maar wel op vaste momenten. Ze vonden het geen van allen een straf en leerden zich juist goed vermaken.(doe de box niet al te vol!)  Wanneer ze de hele dag op de grond zijn, krijgen ze zoveel prikkels dat ze zichzelf vaak geen rust meer gunnen. De jongste leek zo rond de 10 mnd. een hekel te krijgen aan de box, maar nu ze ruim 13 mnd. is geniet ze er weer volop van. Ze heeft nu ontdekt dat duplo-blokjes op en van elkaar kunnen.
 
Terug
Bovenaan