hoelang kindje alleen spelen?

A

Anoniem

Guest
Tyche is nu 9,5 maand. Wanneer ze wakker is, moet ze even 'wakker worden' bij mij op schoot. Dan zet ik haar op het speelkleed of in de box en madame vermaakt zich. Ooit ga ik er bij zitten om mee te spelen maar alleen gaat het net zo goed. Als ik langsloop dan zwaait ze wel altijd naar mij maar mee zo van ' ja mam, alles is oke'.
Als ik haar oppak dan knuffelt ze even. Met papa danst ze even. Maar als we haar laten zitten vind ze het ook best.
Is het normaal dat een baby zoveel alleen speelt??

Groetjes Kirsten

Ps: ik klaag niet hoor maar verbaas me erover.

Kay kan zichzelf ook kostelijk amuseren..
Kijkt me zelfs lachend aan als ik even iets boven ga halen, geen enkel probleem.

Ook op het KDV zeiden ze al dat Kay zo heerlijk met zichzelf én andere kon spelen en het een genot was om hem bezig te zien.

Hij kan zich dus  enorm goed zelf vermaken!

Esmé mv Kay

Lyanne wil zelfs niet meer op schoot! Ze wil alleen maar spelen, kruipen, rondlopen langs de rand van de box en achter onze kat aan kruipen.

Ik ben er heel blij mee, want dan heb je tenminste je handen ook vrij om andere dingen te doen.

Gr, Marieke

Hoihoi,Delano speelt ook prima alleen.
Nu hij het kruipen ontdekt heeft helemaal.
Al moet ik zeggen dat hij altijd goed alleen heeft kunnen spelen.
Heerlijk toch?!
Geniet er maar van.
Ik ken genoeg kindjes die niet zo makkelijk zijn.
Groetjes Tanja

Elisa vermaakt zich super alleen, dan zit ze heerlijk midden in de kamer te spelen en te babbelen, het is zelfs zo erg dat ze erbij gaat grinniken.... Hoe bedoel je lol met zichzelf. Ik vind het heerlijk om haar zo te zien. Soms stopt ze even komt ze naar me toe voor een knuffel en dan gaat ze weer verder met waar ze mee bezig was. Heerlijk!!! Ze gaat niet naar een KDV, dus weet ook niet hoe ze zou zijn met groepen en andere. Wij zien haar als een lief meisje wat graag deelt (wij krijgen van haar haar speeltjes, eten en zelfs haar flesje in onze mond!!) en zich perfect vermaakt. Eigenlijk maar dat is onze persoonlijke mening hebben wij het ideale kind.....

Terug
Bovenaan