Hoelang laten huilen?

Hoelang laten jullie je kindje huilen als je weet dat er niet veel aan de hand kan zijn? Quinten huilt nu namelijk al een tijdje en als ik bij hem kom is er niks aan de hand en is hij gelijk stil. Hij heeft ook net gedronken en een schone pamper, dus wat kan er dan zijn denk je dan he? Pfff, konden ze soms maar praten;)
 
Ik laat Rosalie niet lang huilen, alleen als ik net even iets aan het doen ben waardoor ik niet gelijk naar haar toe laat ik haar even huilen. Ik vind het gewoon niet fijn om haar lang te laten huilen, en als ik haar kan troosten door haar bij me te houden dan doe ik dat. Consequentie is wel dat ik daardoor weinig tijd heb voor het huishouden of mezelf...
 
Ik vikd dit ook zo'n lastig punt. Vooral als anderen zeggen dat t zogenaamd goed is voor de longetjes enzo... Soms ontkom je er niet aan dat je kindje even huilt als je idd net met iets bezig bent. Toch ga ik er overdag wel zo snel mogelijk heen.
'S avonds en 's nachts als ie moet slapen, laat ik m wel even huilen. Ik blijf dan in de buurt en ga bijv de was even opvouwen ofzo. Om de 5 min ga ik dan na m toe voor de speen en een aai over de bol. Muziekje aan en kamertje weer uit! Na een paar keer sslaapt ie dan vaak wel. Soms blijven we ook bij m en kriebelen we zijn hoofdje en tussen zijn wenkbrauwen, soms slaapt ie dan binnen een minuut! En dan hebben we m ook nog sinds een week 's nachts in een bakerzak. Hij huilt heel weinig en slaapt heerlijk!
Succes!
 
Inderdaad als ik even met iets of vooral íemand anders bezig ben, moet Aaron even huilen,vaak ís er dan sprake van honger of vieze broek. Maar anders niet hoor.Wat betreft sterke longetjes, daar geloof ik niet in.En ook al weet ik dat 'er niks aan de hand is', ik vind t niet goed om een baby te laten huilen.Hij wil gewoon bij mij zijn óf even in slaap geholpen worden.Uiteindelijk heeft hij 9 maanden onder mn hart geleefd.'s Avonds als hij wat onrustig is van de indrukken van de dag, doe ik hem vaak even in de draagdoek.Zodra hij dan diep slaapt leg ik m weg en dan slaapt ie prima.

 
Wij hebben het geluk dat Annelot maar heel weinig huilt. Als ze huilt is er dan vaak ook echt iets aan de hand. Ik ga dan ook altijd snel naar haar toe, laten huilen heeft geen zin, het "probleem" moet eerst even verholpen worden (vaak nog een boertje, soms een poepluier). Het komt best wel eens voor dat ik met 1 van de andere kindjes bezig ben en dan moet ze wel even wachten, dat is nu eenmaal niet anders als je nr 3 bent.
 
Jonge baby's huilen snel en veel, het mag 3 uur per dag! Sven kwam hier zeker wel aan. Vooral in de avonden. Het is niet prettig maar sommige baby's huilen zichzelf in slaap. Dit kan wel 20 minuten tot een half uur duren. Als je ze dan voor die tijd alweer oppakt stoor je ze bij het in slaap vallen. Even kijken en over het bolletje aaien mag wel natuurlijk om even te troosten en een speen te geven.
Ik hou zelf altijd dat halfuurtje aan. Ik ga dan meestal na 15 minuten troosten en een speen geven, huilt ie na 30 minuten nog dan haal ik m er lekker uit. Vaak legde ik m dan wel weer na een halfuur terug als ie echt moe was. Dan kon het hele huilen soms weer opnieuw beginnen.
Ik moet zeggen dat het veel en veel beter ging toen ie 3 maanden oud was... en nu hij 4,5 maand is huilt ie bijna nooit meer. Hij maakt wel allerlei geluiden als ie in slaap wil vallen, maar huilen doet ie bijna nooit meer.
 
Mijn oudste huilde meestal wel een uur voordat hij in slaap viel. In het begin hielden we onze pink in z'n mond, maar dat hou je niet lang vol. Een speen kon hij niet in zijn mond houden wegens een te kort tongriempje (bleek later).
Wij hebben toen een swing gekocht, een soort babyschommel, om in ieder geval overdag wat rust te hebben. Hij was 9 mnd toen hij overdag weer in zijn bed ging slapen en toen hij een jaar oud was huilde hij niet meer zolang voor het slapen gaan.

Hierdoor ben ik denk ik wel wat makkelijker geworden en kan ik de kleine best even laten huilen.
 
Mn 2e was een huilbaby,dus ben wel gewend aan gehuil en kan timo nu ook best even laten huilen,sowieso als ik bezig ben dan kan ik gewoon neit altijd naar hem toe (maar dit keer heb ik het geluk dat ie bijna niet huilt) In het ziekenhuis hebben ze me verteld dat je een baby ook niet kan verwennen dus als ie huilt gewoon troosten want pas vanaf een half jaar gaan ze het opmerken van als ik huil komen ze.... maar als je bezig bent kun je gerust even laten huilen....
 
Terug
Bovenaan