hoelang moedermelk in flesverwarmer?

<p>hooiihooiii</p><p>ik heb een vraag, ik geef borstvoeding, niet life maar ik kolf, nu is mijn vraag hoelang mag je een flesje met moedermelk in de flessenwarmer laten staan?</p><p>de ene keer dan komt mijn meisje snachts nog weleens voor de fles dus dan naar beneden om melk te pakken, voordat ik weer bovenben en het opgewarmt is dan is ze al overstuur.</p><p>kan ik niet een flesje moedermelk alvast klaarzetten in de flessenwarmer( een uurtje ofzo)?zodat als ze eenmaal komt ik het haar gelijk kan geven?</p><p>het blijft dan toch altijd gewoon op dezelfde temperatuur.</p><p>ik heb overal gegoogled maar ik zie nergens informatie erover</p>

Hoelang de melk in de flessenwarmer staat hangt af van de hoeveelheid die je wil opwarmen. Onze baby van 8 weken krijgt 120ml en dat wordt in 5 min opgewarmd in flessenwarmer. Als ik zeker weet dat hij binnen 2 uur voor een voeding komt dan warm ik het flesje soms al van te voren op (en haal het er dan dus na 5 min uit), de melk is dan hoogstens/minstens op kamertemperatuur op het moment dat we het geven. Ik zou het na opwarmen niet te lang laten staan ivm bacterien (net afgekolfde melk mag tot 4 uur na kolven buiten de koelkast worden bewaard en gegeven)

Als je het gekolfd hebt kun je het ook een tijdje op kamertemperatuur bewaren. Ik dacht 8 uur, maar dat kun je wel ergens terugvinden. Ik zette het flesje dan ook al helemaal klaar.

Hier een schematje:
Staat op mijn papier van de kraamzorg.
Verse melk is 5 dagen houdbaar in de koelkast.
5 uur buiten de koelkast.
Melk hoeft niet per noodzaak warm maar op temperatuur.
Gekolfde  melk van 24 uur mag bij elkaar gegooid worden.
In de vriezer 3 maand houdbaar. Mits eens grote diepvriezer dan langer. Ontdooien achter in de koelkast, of onder lauwarm stromend water. Ontdooide melk mag bij elkaar in.

Ik heb dit altijd aangehouden;
https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/282-bewaren-van-moedermelk
tot 8 uur op kamertemperatuur. 
Je kan altijd voor gebruik even ruiken.. ruikt het zuur dan zal het niet meer goed zijn. 

Als het niet meer goed is, zal je kindje het ook niet willen drinken..

Mijn flessenwarmer heeft een "warmhoudfunctie" waarmee hij langzaam opwarmt. Daarmee kun je melk ongeveer 20-40 minuten laten staan. 
Ons meisje wilt s nachts ook niet wachten, maar als je haar op de schouder meeneemt tijdens het opwarmen weet ze inmiddels dat de melk er aan komt. 

Terug
Bovenaan