Hoelang na miskraam nog HCG in bloed

<p>Hoi allemaal </p><p>Ik heb vorige week een miskraam gehad, een missed abortion. We kwamen er op de 10weken echo achter dat het vruchtje geen hartactie meer had. Termijn van het vruchtje was ongeveer 6 weken. Ik heb Miffee en Cytotec gehad om de miskraam op te wekken, met resultaat. </p><p>Echter had ik gister pijn in mn buik, en ik herkende die pijn als ovulatiepijn. Ovulatietest gedaan en deze was knalpositief. Vond dat bijzonder, zo snel na de miskraam (9 dagen)  Dus voor de zekerheid deed ik nog een zwangerschapstest, en deze was ook nog positief. Er zit dus nog HCG in mijn bloed van de miskraam. Het kan geen nieuwe zwangerschap zijn omdat ik nog vloei en we geen seks gehad hebben. </p><p>Herkent iemand dit? Wanneer was bij jullie het HCG uit het bloed?</p>

Hi Jonge mama, oh wat ontzettend naar dat je een miskraam hebt gehad, en er met 10 weken pas achter kwam. Helaas zit ik in hetzelfde schuitje en heb ik dezelfde vraag. Bij mij duurde de zwangerschap alleen veel korter. Vandaag (4+5) kwam ik er middels bloedtest achter dat mijn hcg waarde gedaald was

Mamdareintje en Elsiejoy. oh wat ontzettend vervelend! Zo heftig, als een kindje zo gewenst is he ❤. Jij ook sterkte..
Ik voel me verder echt niet meer zwanger, en bloedverlies is nu minimaal dus denk dat ik bijna schoon ben dan. Maandag een check bij de gyn en dan zal ik het echt weten. Wil het daar ook nog even navragen. 
Het lijkt me vooral erg lastig als ik na de ongesteldheid mn eisprong weer wil zoeken en er dan nog hcg in mn bloed zit. Of kan dat niet?

Hoi jonge mama,
Wat verdrietig voor je. Ik weet wat het is helaas. Dit jaar 4x een miskraam gehad.
Het verschilt heel erg per vrouw en zwangerschap hoe lang hcg in je bloed blijft. Bij mij duurde het de eerste keer 6 weken voor ik weer een spierwitte test in handen had (ik testte dus regelmatig om te checken hoe het ervoor stond) en de laatste keer duurde het slechts 3 weken.
Als je lichaam hersteld is en je bent er mentaal aan toe, dan kan je direct weer proberen zwanger te worden. Zelfs nog voor je eerste ongesteldheid. Ovulatie testen zal je weinig aan hebben. Die zijn niet betrouwbaar zolang er nog hcg in je lichaam zit. 

Wij hebben het gewoon lekker op de gok gedaan en met succes haha. Iedere keer weer direct in verwachting geraakt, zonder eerst ongesteld te worden.

Wow, wat heftig, 4 in een jaar! Ben je dan niet het vertrouwen in je lijf helemaal kwijt?
Ja, we willen er snel weer voor gaan, dus hopelijk binnenkort een positieve test. Maar dat zijn ze nu ook nog dus super lastig om dan te bepalen wanneer je dan uitgerekend zou zijn?
Goeie tip, om even wat testen te blijven doen!

Nee hoor, helemaal niet. Het was gewoon dikke, vette pech. Zo een 50 tot 60 % van de zwangerschappen eindigt in de eerste weken in een miskraam. Daar heb ik me aan vastgehouden. Inmiddels bijna 18 weken zwanger van een super goed groeiend kereltje, dus het is helemaal goed gekomen. Ik heb me er niet door uit het veld laten slaan en het ook niet op mijn lichaam gestoken. Als je maat de cijfers kijkt is de kans op een goede zwangerschap per ronde gewoon best wel klein. En in het begin heb ik ook nog vroeg getest (voor NOD) en daardoor wist ik dat ik vroege miskramen had. Als ik dat niet had gedaan, dan had ik 2x niet geweten niet dat het een miskraam was en gewoon gedacht dat ik ongesteld was geworden. Daarom test ik nooit meer voor mijn NOD. 

Enne over die uitgerekende datum.. dat bepalen ze heel nauwkeurig met een echo. Bij mij week het altijd af van de datum die ik zelf dacht. Je weet nooit of je een vroege of late innesteling krijgt en dat heeft invloed op je zwangersduur. Dus niet alleen de eerste dag van je laatste dag van de menstruatie. Ik had nu bijvoorbeeld een vroege eisprong en een vroege innesteling. Volgens mijn eigen berekening zou ik 25 mei uitgerekend zijn. Dit is met de termijnecho 20 mei geworden. Dus dat komt helemaal goed.

Aahh oke. Lijkt me dan best heftig! Gelukkig dat je het vertrouwen wist te behouden. Ik heb idd ook al een zoontje van 9 maanden waardoor ik weet dat het allemaal gewoon kan. 
Ik ben heel benieuwd wanneer mijn hcg weg is, moet morgen voor controle naar de gyn om te kijken of alles weg is.. zal het dan ook eens navragen!

Terug
Bovenaan