Hoelang na valse start bevallen

Hallo,

Ik ben nu 36 weken zwanger van ons tweede kindje en heb vrij veel last van voorweeen. Afgelopen   zaterdag echt een valse start, weeen om de drie minuten, maar hield na een aantal uren weer op (valse start) en afgelopen nacht weer pijnlijke voorweeen, maar nu niet regelmatig, maar wel weer tot half drie wakker geweest........

Wie heeft dit ook gehad en hoelang duurde het nog tot de bevalling????

Groetjes Loekie

Hallo

Ben van 4 1/2 week terug bevallen van ons tweede kindje. Ik had tot 3 weken ervoor last van voorweeen, dus de nacht voor de bevalling dacht ik ook oh het zal wel weer niet doorzetten. De hoop wordt je zo een beetje ontnomen vond ik zelf maar goed dat wil niet zeggen dat het bij jou ook zo gaat. Maar leuk is anders.
Veel succes!!!!!!!!

groetjes bg

Dag Loekie,

Vals …… wat is vals? Verkeerd - onzuiver of kwaad gezind staat in de ‘van Dale’.

Dat kan ik het fenomeen oefenweeën echt niet noemen.

Is er een lager niveau van hormonen en een zekere rijpheid van de baarmoeder, dan komen soms oefen contracties. Kan voorkomen bij moeheid en spanning. Veel weten we er niet van af.

Hoort er soms bij ……. en kan erg hinderlijk zijn

Accepteer en neem uw tijd.

Niet het emotie niveau omhoog brengen en uzelf zeggen ‘ik ga bevallen’. Vertrouw op uzelf en uw lijf. Ga maar mee met het unieke ritme van uw eigen lijf.

Ook het begin van de bevalling is interessant en uitdagend. Bewegen en ontspannen, de zinnen verzetten zijn praktische tipjes.

Maar u weet het zelf wel. Bevallen is geen race en voor iedere vrouw in iedere situatie opnieuw een uniek proces.

Plezier ermee. Ik weet dat u dit aankunt en hier mee om kunt gaan.

Lieve groet,
Tine Oudshoorn, verloskundige en consultant.

Is de vorige reactie een grapje van iemand?
Het klinkt een beetje als in een boek over bevallen die mijn moeder vroeger had.
In ieder geval noemde mijn vk bij mijn vorige bevallingen ook een aantal keren
de woorden vals start, dus zo raar is dat niet.
Ik heb bij deze 3e zwangerschap wel veel meer last van oefenweeën ook s'nachts! Dat vind ik al erg vervelend
Veel sterkte en ik hoop dat het snel door gaat zetten als je 37 wkn bent!

liefs Daan

Dag Sil en Daan,

Dit is géén grap.
Ik ben inderdaad uit de tijd van het boek van uw moeder en kom op het forum om beter de behoeften van vrouwen te onderkennen voor onderzoek en scholing aan professionals.

Bevallen is zo oud als de tijd lieve dames. Daar is niets aan verandert.

U kunt het... u bent mondig en kritisch. Happy you ...... have a happy birth!!!

Lieve groet,
Tine Oudshoorn, verloskundige en consultant.

ik denk dat midwifery bussiness de zaken wat letterlijk opvat. Natuurlijk spreek je van een valse start als je denkt dat je bevalling begint en dat het dan weer ophoudt, zo zegt men dat tegenwoordig!

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties. Heb de week na de heftige voorweeen (valse start, ook volgens boeken van Mariel Croon en Beatrijs Smulders) een zware week gehad. De hormonen namen flink een loopje met mij. Inmiddels gaat het wel weer beter, ook omdat ik 's nachts weer slaap.

Ik vond de reactie van midwifery business een beetje vreemd, maar even opgezocht op internet en volgens mij is Tine Oudshoorn al jaren verloskundige en kan uit ervaring spreken als verloskundige, maar voor zover mij duidelijk werd heeft ze zelf geen kinderen. En ja, dan ervaar je dit natuurlijk heel anders...... Sowieso kun je volgens mij op een forum ook wel eens wat emoties kwijt en hoeft het niet allemaal "wetenschappelijk verantwoord" te zijn.

Ben nog steeds wel ongeduldig, maar heb me maar bij het lot neergelegd dat ik nog even moet wachten op mijn baby. Maar lijkt me heerlijk, geen ellendige dikke buik meer en een mooi meisje in de wieg. Daar doen we het dan maar voor en houden we nog even vol!

Groetjes Loekie

Terug
Bovenaan