Hoelang nog opvolgmelk?

Hallo,
Onze zoon is nu 11 en halve maand, maar hoelang heeft hij nog opvolgmelk nodig? Van zijn middagfles en avondfles maakt hij niet meer zo veel.
's avonds eet hij zijn prakje en een toetje na en het lijkt wel of hij daar nu genoeg aan heeft. Hij slaapt nog steeds tot half 8 's ochtends.

Groetjes
Sandra

Hoi Sandra,

Voor zover ik weet hebben kindjes tussen 10-12 maanden nog maar 200 ml. opvolgmelk nodig. Dat zou dus zijn 's ochtends/'s middags bij de boterham of in de vorm van pap.
Ik neem aan dat je tussen de middag met de middagfles bedoelt?
Die van de avond kun je dus inderdaad laten vallen.
Let er wel op dat je met vitamine D druppels moet beginnen als je kindje minder dan 200 ml. op een dag drinkt.
Volgens mij mag je vanaf 1 jaar op gewone melk overgaan, maar dat zou je anders voor de zekerheid even bij het consultatiebureau moeten navragen.

Groetjes,
Marianne

Hallo Sandra,

Op het cb vertelde ze mij inderdaad dat kinderen vanaf een jaar geen opvolgmelk meer nodig hebben. Dan kun je gewoon overstappen op halfvolle melk, echter moet je dan wel vitamine D bij geven. Succes!

Liefs...

Hoi meiden,

Bedankt voor de reacties. Inmiddels wil meneer 's ochtends een fles en een boterham. De tussen-de-middag fles drinkt ie nu ineens wel weer en de avondfles kunnen we wel vergeten, daar heeft hij echt helemaal geen zin meer in. Ik probeer wel eens gewone melk maar dat vind ie niet lekker. Vies gezicht trekken en wegduwen... maar de aanhouder wint toch?? We zullen zien. De vitamine D zal ik alvast bij de drogist gaan halen.
13 maart (dag na z'n verjaardag) moeten we weer naar het CB, ben benieuwd wat ze daar zeggen.

Groetjes
Sandra

Ik ben met 10 maanden gewoon hups, zo overgestapt op gewone melk. Hij at al een paar maanden ook gewoon met de pot mee. Voor de rest gewoon bijna alles wat wij ook eten! Ik heb de opvolgmelk niet afgebouwd, is ook niet nodig. Inderdaad wel vit.d geven.

Terug
Bovenaan