hoelang nou zwanger?

Ik heb met 4 weken en 1 dag zwanger, zo'n digitale test van clearblue gedaan.
En daarop stond dat ik al langer dan 5 weken zwanger zou moeten zijn.
Ik heb wel een normale menstuatie gehad de laatste keer.
Iemand ervaring mee?
 
niet op letten !!!!!!!!!!!!!!

Bij de eerste was ik geopereerd en had op 30 september een beetje bloed verlies. Maar ik wist heel zeker dat ik 30 oktober mijn eisprong had. De verloskundige, artsen in het ziekenhuis en zo gingen ervan uit dat ik vanaf (eerste dag laatste menstruatie) 30 september zwanger was.
Achter af had ik helemaal gelijk.

Nu bij de 2de had ik mijn laatste menstuatie op 23 juli. Geen idee wanner ik precies zwanger ben geworden omdat ik onregelmatig ongesteld ben.
Dus wel hielden eerst die datum aan. Eerste echo ging er al een week vanaf. 2de echo kwamen er weer 5 dagen bij. En nog zij ze er niet helemaal zeker van.

Dus trek je niks aan van die test. wacht eerst je 1ste en eventueel 2de echo af. Dan heb je iets meer zekerheid.
Ik begrijp dat je een datum wil hebben. Hou dan eertse dag laatste menstruatie aan, doet vk en dokter ook.
Maar je hebt er niks aan. Je krijgt dan een uitgetelde datum. Volgens mij wordt maar 10 % ookecht op die dag geboren. De eerste was 2 dagen te laat.

Lekker opbeurende reactie van mij hé, hi hi hi

in ieder geval veel succes
 
ik heb wel eens gelezen dat die test die aangeeft hoelang je zwanger bent anders rekend dan vanaf je eerste dag van de laatste menstruatie. en eigenlijk ben je de eerste dag van je laatste menstruatie nog niet echt zwanger, maar dat nemen ze als richtlijn. Zou gewoon die dag aanhouden, als je een echo hebt gehad word dat vanzelf wel aangepast. Ook ik heb een onregelmatige cyclus dus was niet echt duidelijk wanneer ik uitgerekend ben, volgens de 1e dag van de menstruatie zou het 28 april worden, maar volgens de echo 1 mei. En inderdaad, maar heel weinig van de kinderen komen presies op de uitgerekende datum. Tussen de 37 en 42 weken zwangerschap is op tijd, zeg maar.

 
Bedankt voor jullie reacties.
Ik houd idd gewoon de eerste dag van mijn laatste menstuatie aan.
Ik heb wel altijd een vroege eisprong, met 11 dagen, op een cyclus van 27 dagen.
Misschien heeft het daarmee te maken, of ik ben in verwachting van een tweeling waardoor ik meer zwangerschapshormonen heb. haha.
ik moet dus nog even geduld.
Dat wachten duurt alleen zo lang.
Maar als ik kijk naar de zwangerschap van mijn dochter kan ik me nog wel herinneren dat ik niet kon wachten tot de echo, het voelen van ons kindje, en het groeien van mijn buik. En het gekke was dat die tijd zo om was. het ging allemaal zo snel. Dus ik ga lekker afleiding zoeken, en dat zijn we snel 5 weken verder, voor de eerste echo.

xx
 
Ik heb een clear blue test gedaan en die zei dat ik 2-3 week zwanger was. De test teld vanaf de bevruchting, dus niet vanaf de eerste dag dat je de laatste keer ongesteld was zoals de huisarts doet.

Toen ik de test deed was ik al 2 weken over tijd, dus ik was 3-4 weken zwanger als je vanaf de bevruchting of eisprong rekend. De huisarts heeft het vanaf de eerste dat dat ik voor het laatst ongesteld was gerekend en zei dat ik 6 weken zwanger ben.

Het is wel gebruikelijk om te rekenen zoals de huisarts doet geloof ik. Als je die datum neemt en er 40 weken bij optelt, dan is dat de datum dat je uitgerekend bent. Als je tenminste een regelmatige cyclus hebt.

Ik ben voor het eerst zwanger, dus heb verder nog geen ervaging...
Maar bij een echo kunnen ze als het goed is beter zien hoe lang je al zwanger bent! Dus nog even geduld en dan weet je het!
Veel succes en plezier met je zwangerschap!
 
Terug
Bovenaan