hoelang over een fles?

Hallo allemaal

Ik heb een dochter van 6 weken. Zij krijgt nu 130 cc water, 2 schepjes hypo allergeen en 2 comfort ivm moeilijke ontlasting.
Nu doet zij rustig 3 kwartier over een fles en laat dan nog vaak 50  a 60 cc staan, ze ligt dan echt vast te slapen. Alleen na een uur of 2,5 a drie begint ze te jammeren dat ze honger heeft.
Aangezien ik toch wil proberen om regelmaat in de voedingen te krijgen probeer ik om tussen iedere voeding 4 uur te laten zitten.
Hoe hebben jullie dit aangepakt?
Ik laat ze gewoon huilen (pak ze af en toe wel) maar mijn man heeft er beduidend meer moeite mee.

Ben benieuwd naar jullie tips!

Grtz Marion
 
hi Mar-jonneke,

Mijn advies is; check even heel goed of je halverwege je fles (of misschien al aan het begin) moet wisselen van speengrootte. Comfort voeding heeft na een poosje de neiging in te dikken. Vooral als je meiske dan al een beetje moe is en toch al een warm buikje heeft, kan die moeite die ze dan moet doen, om het  door de speen te zuigen,  teveel zijn en valt ze in slaap.
Maarja het was natuurlijk dan niet genoeg, dus dan hou je het ook geen 3 uur vol zoals mama dat graag wil    

Van Difrax hebben ze een standen ring die je op de S-fles kunt gebruiken. Die ring zorgt ervoor dat je zonder al dat geknoei je speen van stand kan wisselen, erg praktisch!

Zo kun je na een minuut of 10 even naar stand 2 switchen zodat ze toch haar buikje vol krijgt, let wel op dat ze zichzelf niet "voorbij" drinkt!

Wij hadden hetzelfde namelijk destijds door toevoeging van Jhbpmeel door de Comfort, dat maakt het nog dikker en dan nog het indikken van de Comfort, zijn wangetjes klapten er haast van in!

Hou wel goed in de gaten dat elke stand tussen twee standen in, stand 2 betekend en niet zoals veel mensen denken dat iets voorbij de 1 stand 1 ½ is want die bestaat helaas niet haha! Kijk maar eens goed naar het streepje dan begrijp je wat ik bedoel....

Veel succes en ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Groetjes Saskia
 
mijn dochter doet er ook wel is 3 kwartier over, over het algemeen ben ik een half uur met haar bezig. En dan mag ik blij zijn als ze een fles van 120 cc +4 op heeft.

Graag zou ik willen dat ze om de 4 uur komt maar dat doet ze (nog) niet, en als ze eerder komt dan voed ik haar weer (ze laat ook regelmatig voeding staan).
Ik kan dat niet over mijn hart krijgen om je kind ff een uur te laten janken omdat het maar om de 4 uur moet komen.

Ze is 8 weken, en bijna 5.5 kg en volgens de regels moet ze al op 5 flessen van 150 zitten maar dat red ze niet...ze zit nu op 6 van 120. Laat je kind het ritme bepalen...
 
hey,

jesse krijgt nu 5 flessen van 180 en doet daar ongeveer 20 min over. meestla meld hij zich na 4 uur voor zijn flesje maar er zit ook wel eens 3-3,5 uur tussen. dat geef ik hem gewoon zijn fles, meestal kom dan savonds wel weer goed uit. als je kindje er aan toe is kun je het beste gewoon een flesje geven. ik probeer nog wel eens een kwartiertje te rekken maar langer niet. hij heeft nog een grote broer en moet soms even op zijn beurt wachten.
ik gebruik trouwens de s-fles van difrax met een maat s van speen.

succes....
 
ik heb dat ook wel is hoor dat Kirsten na 2 uur al weer komt, moet ik haar dan maar laten krijzen?? dacht het niet.. als ik honger heb eet ik toch ook!!

Het zoontje van mamavanelmar en mijn dochter schelen 3 dagen geloof ik, maar kijk is wat een verschil... Jouw kind is uniek, kijk wat hij/zij wilt en niet wat jij wilt.

Ik zou ook graag willen dat ze savonds van een uur of 20 tot de volgende ochtend door slaapt maar dat doet ze niet, daar heb ik vrede mee. Dit komt vanzelf wel...
 
Marion, als jouw dochter van een fles van 130 ml met 2 schepjes 50 ml laat staan dan redt ze het niet om om de 4 uur gevoed te worden. Waarom geef je haar dan niet om de 3 uur een voeding, als ze daar om vraagt. Om de 3 uur is ook een ritme en het komt niet op een half uurtje aan.
Het om de 4 uur voeden komt vanzelf als ze meer gaat drinken. Ik zou haar niet laten huilen, ze is nog zo klein. Kijk naar je kindje.
 
Terug
Bovenaan