hoelang slaapt een kind van 3 jaar

Nou ik weet het niet meer hoor.
Sinds haar 3de verjaardag is onze dochter vroeg wakker.
Volgens mij mag een kind   van   3 jaar nog best een klokje rond slapen.
Maar volgens haar niet.
Door de weeks gaat ze gewoon rond 19.00/19.15 naar bed. Eerst werd ze dan 's morgens rond 7.00/7.30 wakker. Maar nee hoor dat is over. Rond 6.00 uur hoor ik haar al wakker liggen en dan is het ook echt wakker en het liefst meteen spelen en zo. Het lukt me gelukkig meestal wel om haar nog even te laten liggen of ze gaat rustig spelen op haar eigen kamer. Maar dan nog dit is toch veel te vroeg.
En 's avonds, ze stort nieteens in. Ze gaan wel netjes naar bed, maar om nu te zeggen dat ze doodmoe is!?!?!?!
Ik hoop straks met de klok verzetten dat het even over is.

Graag hoor ik van andere mensen hoe laat hun kinderen naar bed gaan en wakker worden.
Ik heb al geprobeert om haar in het weekend iets later op bed te leggen, maar dat helpt niet echt.

Alvast bedankt Mariska

Hoi Mama van Mariska,
Mijn oudste zoontje is 3,5 jaar en slaapt ook niet helemaal de klok rond. Heel soms wel, maar dan gaat hij ook de gewone tijd naar bed. Ik denk dat hij dan heel even slaap inhaalt ofzo. Gisteren zijn we aan het zwemmen geweest en dan merk ik wel dat hij langer slaapt.
Mijn zoontje gaat om half 8 naar bed en slaapt dan meestal (de laatste tijd dan) tot half 7. Maar sinds hij naar de peuterspeelzaal gaat, is hij ook wel eens om een uur of 5 wakker en kan dan niet meer slapen. Heeft jou dochter dat ook wel eens? Ik laat mijn zoontje dan wel in bed en zeg dat hij moet slapen, maar na een half uur/ drie kwartier, dan roept hij alweer dat hij niet slapen kan. Met een beetje geluk valt hij dan tegen half 7 nog in slaap, want anders is hij niet te genieten die dag.
Ik hoop ook dat het met het verzetten van de tijd over is...........en straks met het mooie weer, dan gaan ze ook weer meer naar buiten en kunnen ook wel weer meer energie kwijt.
Groetjes Renate

Onze zoon lorenzo is 2 en half en heeft nog nooit de klok rond geslapen is altijd om 06.00 a 06.15 wakker en dan bedoel ik ook wakker ik ben eigenlijk niet anders gewoon ik ga er dan ook uit ga dan luieren op de bank en hij speelt wel even hoor. maak er niet zo'n probleem van hoor ook hij gaat om 19.00 uur naar bed maar kan het ook wel langer volhouden hoor, erg actief ventje.

gr assiebabe

Onze dochter (2) binnenkort 3, doet nog regelmatig een middagdutje. ''s Avonds gaat ze tussen 19.00 en 19.30 uur naar bed. En ''s ochtends is ze tussen 6.30 en 7.30 uur wel wakker. Het is niet helemaal de klok rond, want ik weet natuurlijk niet hoelang ze nog wakker ligt (om te spelen of zo). Maar meestal is het om 20.30 uur toch wel stil boven.
Ze gaat 2 dagen per week naar een kdv en daar doet ze ook nog een middagdutje, maar de laatste tijd hoor ik van de leidsters dat ze daar meer liggen te keten dan te slapen.
Misschien dat ik haar nog 1 keer in de week een middagdutje laat doen of zo??!!

Terug
Bovenaan